۳ نفر

تولید گندم ۷۰ درصد کاهش یافت

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 836014
تولید گندم ۷۰ درصد کاهش یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال زراعی جاری، برداشت گندم در استان حدود ۷۰ درصد کاهش خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، کبری توکلی اظهار کرد: امسال بیش از ۱۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش گندم قرار گرفت که ۸۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۷ هزار هکتار نیز به صورت آبی تحت کشت قرار گرفت.

وی به وضعیت خشکسالی و کاهش بارش‌ها در استان طی سال زراعی جاری اشاره کرد و ادامه داد: اغلب مزارع کشت گندم دیم استان بوشهر به علت وضعیت بارش‌ها محصولی برای برداشت نداشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: همه اراضی و محصولات گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات قرار گرفته است.

وی با اشاره به برداشت گندم از ۱۷ هزار هکتار اراضی آبی استان با ۳۲۰ دستگاه کمباین افزود: تاکنون هزار و ۵۰۰ تن گندم از این مزارع برداشت شده است که پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

توکلی از کاهش ۷۰ درصدی محصول در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۴ مرکز برای خرید گندم از کشاورزان راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • RO ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    8 0
    کشاورر بخاطر قیمت پایین گندمش تحویل نمیدهد با این گرانی کود سم بذر قیمت تراکتور دستمزدکمباین حساب کنید گندم داخلی بالای بیست دو هزار تومان قیمت تمام شده برای من کشاورز یک سال زحمت کشیدیم با قیمت ۱۷۵۰۰سال اینده دیگه نمی توانم ادامه بدهم همین امسال اجاره هر هکتار زمین دیم ۱۵۰۰۰۰۰۰ پانزده میلیون تومن بوده یعنی قیمت یک تن باید بابت اجاره پرداخت کنیم حالا کارشناسان مابغی هزینه ها را حساب کنید تا قیمت دستتون بیاد شاید در روسیه قیمت تمام شده کمتر از ما باشد گاهی یکی از مسعولین اختلاف داخل خارج بیان می کنند که درست نیست
  • داریوش فیروز از آذربایجان غربی نقده IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    6 0
    کاش مردم اذیت نکنیم هر قولی که می دهید عمل کنیم اونوقت کشاورز میشه گندم کار
  • محمدحسن نادی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    9 0
    چوب خداصداندارد.حق کشاورز خدااینجوری تسویه میکنه.حالابرویدگندم کیلو۵۰هزارتومن بخرید
  • حسین IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    4 0
    مدیریت کشاورزی درکشور ایران زیر صفر هست شما برای امتحان یکبار بروید تو سازمان کشاورزی هر اطاق 10 نفر نشسته همش یه کار انجام میده متاسفم برای ایران که به این روز بیفته اگر مدیریت درست باشه ایران از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در دنیا میشه
  • کشاورز غرب IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    کاش زودتر اعلام کنن عراق همسایه ما باهم برداشت میکنیم تنی ۸۵۰ هزار دینار میخرن یعنی هرکیلو ۳۸ تومن میخرن تفاوت خیلی زیاده معلونه برای قاچاق میخرن
  • وحید CA ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    0 0
    همه ی هزینه های کشاورزی از قبیل پول تراکتور،کارگر،کود،بذر،سم،درو،حمل صد برابر شده اما نرخ گندم فقط ۲ هزار تومان افزایش یافته،حمایت از کشاورز یعنی حمایت از تولید،حمایت از سفره و رزق مردم،ولی ... من اخرین سالی است که گندم می کارم.و خیلی از کشاورزان هم انگیزه ای برای کاشت گندم ندارند.
  • شاکر IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    پارسال میگفتید به دلیل اجرای طرحها کشاورزی و همت مسولین برداشت گندم رکورد برداشت شکسته شد حالا امسال میگید ب دلیل کمبود بارش برداشت ۷۰ درصد کم شد حالا چی باعث افزایش برداشت میشه شما یا باران
  • ابی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    متاسفانه پارسال گندم رو از ما کیلویی ۱۳ گرفتن و بذرش رو ۲۵ به ما فروختن.
  • اثیر اخسیکتی US ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    وقتی یه مشت بیسواد و چاپلوس در راس کارها باشن و یه بیسوادی بعنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه هیچ اهمیتی به نظر شورای قیمت گزاری ندهد و شورا هم اونقدری بی عرضه و نوکر صفت باشه که حاضر به استعفا نباشن باید م گندم داخلی رو به نصف قیمت بخرن و بعد جشن بگیرن که خودکفا شدیم در گندم. گندم کمتر از ۲۵ تومن در این شرایط تورمی مملکت هیج سودی نداره برا کشاورز. رئیسی جمهور که دانشی در این امور نداره. مشاورین اش هم که ثابت کردن طی این دو سال که چیزی از زراعت نمیدونن. رئیس جهاد هم تلاشش برای خوش خدمتی کردن به دولت هست. گندمکارا این وسط موندن تنها و بی کس. راهی نمونده بجز تعطیل کردن کشت گندم و انجام کشت‌های دیگه. تورم مملکت در بهترین حالت ۵۰ در صده. افزایش قیمت گندم ۱۴ در صد.