۰ نفر

معاون سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر داد؛

پیش‌بینی تولید ۷۰۰ هزار تن گندم در استان طی سال زراعی جاری

۹ آذر ۱۴۰۲، ۶:۲۱
کد خبر: 810970
پیش‌بینی تولید ۷۰۰ هزار تن گندم در استان طی سال زراعی جاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت بیش از ۵۷۰ هزار هکتار محصولات گندم، جو و کلزا در کشت پاییزه استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، شهرام پرورش از کشت بیش از ۵۷۰ هزار هکتار محصولات گندم، جو و کلزا در کشت پاییزه استان خبر داد و اظهار کرد: با رعایت تاریخ مناسب کشت، تأمین نهاده‌های مورد نیاز، بذور اصلاح شده و ادوات مناسب زمینه تولید کمی و کیفی در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدوداً ۴۵۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم با پیش بینی تولید حدوداً ۷۰۰ هزار تن کشت شده است افزود: کشت ۱۴۵ هزار تن جو آبی و دیم با پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن نیز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفت: ۳ هزار هکتار کلزا نیز با پیش بینی تولید ۶ هزار تن در قالب کشت‌های پاییزه زیر کشت رفته که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش سطح زیر داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طبق برآوردها ۸۰ درصد گندم آبی و ۹۸ درصد گندم دیم به صورت مکانیزه کشت می‌شود تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۱۷ هزار تن بذور مناسب غلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

پرورش به توزیع سبد کودی بین کشاورزان اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی جاری تأمین و تدارک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha