۰ نفر

رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا از جو بایدن درخواست کرد

ممنوعیت واردات خودروهای برقی چینی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۲۶
کد خبر: 835848
ممنوعیت واردات خودروهای برقی چینی

رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواست تا واردات خودروهای برقی ساخت چین را به طور کامل ممنوع کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرود براون، رئیس کمیته بانکداری سنای آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواست تا واردات خودروهای برقی ساخت چین را به طور کامل ممنوع کند.

بی‌بی‌سی گزارش داده که سناتور براون در مطلبی نوشت: خودروهای الکتریکی چینی یک تهدید برای بقای صنعت خودروسازی آمریکا هستند.

اظهارات وی تندترین اظهارات یک قانون‌گذار آمریکایی در این زمینه است، چرا که دیگر اعضای کنگره خواستار اعمال تعرفه‌های وارداتی سنگین برای دور نگه داشتن خودروهای برقی چین از این کشور شده‌اند.

در ماه فوریه، کاخ سفید اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا خودروهای چینی خطری برای امنیت ملی آمریکا به همراه دارند یا خیر، آغاز کرده است.

براون در ویدئویی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت: ما نمی‌توانیم به چین اجازه دهیم تقلب مورد حمایت دولت خود را به صنعت خودروسازی آمریکا وارد کند.

این نماینده حزب دموکرات از ایالت اوهایو که مرکز تولید خودروی آمریکا محسوب می‌شود، در حال تلاش برای پیروزی در انتخابات نوامبر و رسیدن به چهارمین دوره نمایندگی خود می‌باشد.

کاخ سفید بلافاصله به درخواست بی بی سی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در ماه فوریه، بایدن اعلام کرد که سیاست‌های پکن می‌تواند باعث شود که بازار آمریکا پر از خودروهای چینی شود و "خطراتی را برای امنیت ملی ما ایجاد کند". وی همچنین تأکید کرد که "اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد."

بر اساس اعلام کاخ سفید، به دلیل وجود نگرانی‌هایی مبنی بر این که فناوری استفاده شده در خودروهای ساخت چین می تواند اطلاعات حساس سرنشینان خودرو را جمع‌آوری کند، ممکن است محدودیت‌هایی برای این خودروها اعمال شود.

این گزارش حاکی است که چین بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است و با ژاپن برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده خودرو رقابت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha