۰ نفر

جاده‌ای که درد بیماران را بیشتر می‌کند

۲۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۲۴
کد خبر: 835847
جاده‌ای که درد بیماران را بیشتر می‌کند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ شهرستان کلات گفت: وضعیت راه‌های مواصلاتی کلات به گونه‌ای است که بیماران به خصوص آن‌هایی که دارای شکستگی شدند هنگام تردد آمبولانس‌ها باید درد بیشتری را در مسیر متحمل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، اسماعیل میرزایی در خصوص اهمیت جانمایی و ایجاد پد بالگرد در نقاط مختلف شهرستان کلات اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و صعب‌العبور بودن شهرستان کلات نیاز به امداد هوایی را در حوادث و سوانح دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: اگرچه رساندن بیمار به پزشک در کمترین زمان ممکن از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و حتی ثانیه‌ها مهم هستند، اما اگر قرار باشد بیمار طبق روال عادی از منطقه هزار مسجد به شهر کلات اعزام شود حدود یک تا ۱.۵ ساعت و در صورت نیاز برای اعزام به مشهد به ۵ تا ۶ ساعت نیز زمان نیاز است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ شهرستان کلات با بیان اینکه اگر قرار باشد بیمار با بالگرد از منطقه هزار مسجد به مشهد اعزام شود کمتر از ۲ ساعت زمان می‌برد، تصریح کرد: این وضعیت موجب شده تا به جد دنبال ایجاد پد بالگرد در نقاط و روستاهای مختلف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیمار اندیکاسیون اعزام توسط بالگرد را داشته باشد، زمان اعزام بیمار به مشهد از بخش هزار مسجد به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و این موجب کاهش مرگ و میر، نقص عضو و نجات جان انسان‌ها می‌شود.

ضرورت ساخت پد بالگرد اورژانس ۱۱۵ در بخش هزار مسجد

میرزایی با اشاره به اینکه امکان استقرار بالگرد در کلات به دلیل کمبودی که در سطح استان داریم نیست، جانمایی و در اختیار گذاشتن زمین مناسب برای ساخت پد بالگرد اورژانس ۱۱۵ در بخش هزار مسجد را ضروری دانست.

وی اذعان کرد: شهرستان کلات با توجه به شرایط جغرافیایی و مسافت زمانی از مرکز استان، نیاز به اعزام بیماران بحرانی توسط بالگرد را بیشتر می‌کند. همچنین در شرایط بحران، امدادرسانی و ارسال تجهیزات و تیم‌های تخصصی توسط بالگرد در سریع‌ترین زمان انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    0 0
    به امید آن که کسی جاده امیدش با درد همراه نباشد