۰ نفر

بانک ایرلند اعلام کرد

هشدار به ۱ میلیون نفر در مورد کلاهبرداری از حساب بانکی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۳
کد خبر: 835812
هشدار به ۱ میلیون نفر در مورد کلاهبرداری از حساب بانکی

بانک ایرلند این هفته هشداری به بیش از یک میلیون مشتری شخصی و تجاری ارسال کرده تا به آنها در مورد خطرات تقلب در موارد سرمایه گذاری هشدار دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Independent، این هشدار در حالی صادر شده که تحقیقات انجام شده توسط این نهاد مالی ایرلند نشان می‌دهد که مشتریان بانک‌ها در این کشور به طور منظم مورد هدف کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

نظرسنجی شرکت Red C نشان داد که ۹۴ درصد از جمعیت ایرلند می‌گویند که در ۱۲ ماه گذشته پیامک، ایمیل یا تماس تلفنی با هدف کلاهبرداری دریافت کرده‌اند.

تقلب در سرمایه‌گذاری با رشد ۷۷ درصدی رتبه اول رشد را در بین موارد مختلف کلاهبرداری دارد.

تعدادی از مشتریان بانک ایرلند قربانی مواردی شدند که به صورت آنلاین برای کلاهبرداری از مصرف کنندگان از طریق محصولات مالی جعلی، سرمایه گذاری یا طرح های ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

این موارد مانند مقاله‌های خبری از رسانه‌های واقعی هستند، اما در واقع تبلیغات دروغینی هستند که کلاهبرداران به صورت آنلاین برای آنها هزینه پرداخت کرده‌اند.

این آگهی‌ها حاوی گزارش‌های خبری  ساختگی با ادعاهایی در مورد پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال خاص یا طراحی شده برای جذب خوانندگان به وب‌سایت‌هایی است که می‌توان از طریق آنها کلاهبرداری کرد.

بانک ایرلند هشدار داد که افراد بیشتری هر روز گرفتار می‌شوند و برخی از آنها تمام پس اندازهای زندگی خود را از دست می‌دهند.

طبق گزارش اداره ملی جرایم اقتصادی ایرلند، گزارش‌های دریافتی توسط این نهاد نشان داده قربانیان پیام‌های جعلی بیش از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

مجرمان با کپی کردن از مطالب وب سایت‌ها و بروشورهای شرکت‌های سرمایه گذاری قانونی کلاهبرداری می‌کنند.

این وب‌سایت‌های جعلی که سهام، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند، حرفه‌ای به نظر می‌رسند و «مشاوران» آنها می‌توانند واقعی به نظر برسند.

بانک ایرلند توصیه‌هایی را به مشتریان خود داده تا در مورد "موارد مشکوک" مرتبط با تقلب در سرمایه گذاری و اقداماتی که مردم می‌توانند برای محافظت از مالی خود در برابر تلاش های کلاهبرداری انجام دهند، هشدار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha