۰ نفر

خبر مهم از قیمت خودروهای وارداتی / این خودروها با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شود

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبر: 835535
خبر مهم از قیمت خودروهای وارداتی / این خودروها با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به نگرانی‌های مطرح شده مردم در فضای مجازی گفت: پس از ترخیص قطعی خودروهای وارداتی، قیمت گذاری منصفانه‌ای برای عرضه به مشتریان تعیین می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وحید زارع فکری  اظهار کرد: پس از ترخیص قطعی خودروهای وارداتی سواری، بر اساس کلیه هزینه‌های گمرکی متعلقه، مالیات بر ارزش افزوده و سود وارد کننده و فروشنده، قیمت گذاری منصفانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت‌ خودروهای وارداتی با دبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس تفاوت خواهد داشت چرا که باید قیمت بیمه، عوارض خروج از کشور مبدا و هزینه‌های حمل نیز اضافه شود؛ میزان ارزیابی عوارض دولتی نیز از ارز مبنای دلار ۲۸۵ هزار ریال ( ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) محاسبه خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اینکه عوارض پنج تا ۲۵ درصدی برای واردات خودرو در گمرک پیش بینی شده است، بیان کرد: برای حمایت از کیشوندان، واردات خودروهای هیبریدی که همسو با سیاست‌های دولت نیز می‌باشد، با عوارض پنج درصدی انجام می‌شود .

وی همچنین در خصوص مجوز واردات خودرو به جزیره کیش بیان کرد: مجوز های اعطایی سازمان منطقه آزاد کیش به وارد کنندگان خودرو، صرفا شامل مجوز واردات (به استناد کارت بازرگانی و ثبت آماری معتبر) و مجوز تشریفات فروش در چارچوب ضوابط قانونی (مجوز فعالیت اقتصادی نمایشگاه های خودرو) را در بر می گیرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کلیه مسایل و ملاحظات حقوقی مربوط به خرید و فروش خودرو و سایر تعهدات مربوطه صرفا بر عهده فروشنده و خریدار خودرو بوده و لازم است کیشوندان محترم، کلیه ملاحظات و تضامین قانونی و حقوقی لازم را در انجام معاملات و تنظیم قراردادها در نظر داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    واقعا چرا ظلم به کشور می کنید مقدر تولید داخل ما چقدر هست که بخاطر آن درب گمرکات را برای واردات خودرو آن هم با وجود مبنای قانونی برای واردات بسته نگه داشته اید یک جوان ایرانی با خودرو دلخوش هست اینکه تحریم نیست بلکه خود تحریمی یا خود فریبی هست اگر عرضه و تقاضا برابر باشد تورم از بین می رود رانت از بین می رود فساد از بین می رود پس چرا
  • شهرام IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    مشکل اساسی مردم خودرو بالای دومیلیارد نیست بلکه غذا و دارو هم خیلی خیلی مهم هست
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام.واحترام.با هر کدام از جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر صحبت میکنم میگن از خیر گرفتن خودروی وارداتی گذشتیم.وابروی خودمان را هم در این آخر عمری پای حواله فروشی نمی‌گذاریم.دوسال سر کاریم حتی برای ماها یه روز که میگذارد مانند یکسال پیر تر واز کار افتاده تر میشیم خودرو هم بنام ما بکام بچه های ریس وصاحب انقلاب.