۰ نفر

این هتل‌ها مسافر ندارند!

۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 835314
این هتل‌ها مسافر ندارند!

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران با اشاره به ریزش سفرها در نوروز ۱۴۰۳ گفت: شمار مسافران و میزان اقامت در هتل‌های یک تا سه‌ستاره خیلی کمتر از سال گذشته بود و وضعیت اقامت در هتل‌های چهار و پنج‌ستاره به مراتب بهتر از هتل‌های یک و سه‌ستاره بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جمشید حمزه‌زاده که در تعطیلات نوروزی چندین بار داده‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره شهرهای پرمسافر و رشد سفر در برخی شهرها را زیر سوال برده بود، درباره وضعیت اسکان نوروزی مسافران در هتل‌ها، اظهار کرد:  ارزیابی وضعیت سفرهای نوروزی در مجموع نشان می‌دهد، اقامتگاه‌های رسمی در تمام استان‌ها با کاهش مهمان و مسافر مواجه بودند، به جز یکی دو استان که آن‌ها هم حجم مسافرانشان برابر با سال گذشته بود، از جمله استان فارس که تعداد مسافران را به نسبت نوروز سال گذشته حفظ کرد و رشد نداشت.

او ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد مسافران هتل‌های یک تا سه‌ستاره خیلی کم‌تر از سال گذشته بودند و اوضاع اقامت در هتل‌های چهار و پنج‌ستاره به مراتب بهتر از هتل‌های یک و سه‌ستاره بود، که این شرایط متأثر از وضعیت اقتصادی و تورم است.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران اضافه کرد: تحلیل ما براساس بررسی‌ها و گزارش هتل‌ها این است مسافرانی که در گذشته در هتل‌های چهار و پنج‌ستاره اقامت داشتند، کمتر شدند و بیشتر به هتل‌های یک تا سه‌ستاره مراجعه کردند و مسافران هتل‌های چهار و پنج‌ستاره بیشتر از قشر مسافران خارج‌رو بودند که خیلی از آنها قبلا در تعطیلات نوروز به کشورهای همجوار سفر می‌کردند، اما امسال به دلیل افزایش نرخ ارز ترجیح دادند سفر داخلی انجام دهند و بیشتر در هتل‌های چهار و پنج‌ستاره اقامت داشتند.

حمزه‌زاده ادامه داد: درحالی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رشد سفر به استان‌های سیستان و بلوچستان و یا کردستان سخن گفته است، ولی هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی و دارای مجوز در این استان‌ها با کاهش تقاضا مواجه بودند. ما کاهش اساسی مسافر داشتیم و به نظر می‌رسد این آمارها بیشتر مربوط به رشد تردد باشد و مقصد بیشتر مسافران سیستان و بلوچستان، چابهار بوده که غالب آنها زمینی رفته‌اند و رشدی که از آن صحبت شده مربوط به سراسر استان سیستان و بلوچستان نیست. یا کردستان که در هفته اول کاهش حدود ۲۰ درصدی داشت و در هفته دوم نیز این کاهش ۱۷ درصد بود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران همچنین پیش‌بینی کرد در تعطیلات عید فطر با توجه به رزرو اقامتگاه‌هایی که تا کنون انجام شده است بیشتر سفرها به سمت استان‌های شمالی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha