۰ نفر

مسئولان یک شهر در کره جنوبی در نظر دارند:

مصادره رمزارزهای فراریان مالیاتی

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبر: 835117
مصادره رمزارزهای فراریان مالیاتی

مسئولان یکی از شهرهای کره جنوبی قصد دارند رمزارزهای شهروندانی که معادل چند صد دلار یا بیشتر مالیات بدهی دارند، مصادره کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از South Korea News، روزنامه کیونگبوک مایل شینمون نوشت که مقامات شهر پوهانگ، ارزهای دیجیتال کسانی را که 500000 وون (حدود 368.76 دلار) یا بیشتر به اداره مالیات محلی بدهکار هستند، توقیف و مسدود می‌کنند.

این روزنامه گزارش داد: ارزش دارایی‌های مجازی متعلق به "مخلفان" مالیات محلی اخیراً افزایش یافته است و این افراد بیش از 12 میلیون دلار بدهی معوقه به شهرداری دارند. مقامات محلی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بیش از 5200 فرار مالیاتی دارایی‌های دیجیتالی در صرافی‌هایی مانند Bithumb، Upbit، Korbit و Coinone دارند یا خیر.

در ادامه این گزارش توضیح داده شده است که در صورت تایید، حساب رمزنگاری شخصی که دارای معوقات مالیاتی است بلافاصله توقیف و فعالیت‌های مرتبط با حساب مانند فروش یا برداشت متوقف می‌شود. در صورت عدم پرداخت داوطلبانه معوقات پس از توقیف، دارایی‌های مجازی برای پرداخت مالیات معوق در بازار فروخته می‌شود.

این روزنامه به نقل از رئیس اداره مالیات محلی، وون کی هو نوشت: ما تمام تلاش خود را برای افزایش دریافت مالیات از افراد متخلف انجام می‌دهیم. این کار تنها با توقیف و فروش دارایی‌های مجازی صورت نمی‌گیرد بلکه تلاش شده با استفاده از تکنیک‌های مختلف جمع آوری مالیات متناسب با دوران دیجیتالی شدن انجام شود.

شهر پوهانگ جدیدترین شهرداری کره جنوبی است که از مصادره ارزهای دیجیتال مرتبط با مالیات استفاده می‌کند. سال گذشته، مقامات شهر چئونگجو گفتند که قصد دارند کسانی را که حدود 750 دلار مالیات به شهرداری و سازمان‌های محلی بدهکار هستند، هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در سال 2023، استان گیونگ‌گی، پرجمعیت ترین استان کره جنوبی، 4.6 میلیون دلار از فرارهای مالیاتی خود را با ردیابی دارایی‌های رمزنگاری افراد متخلف در چندین صرافی متمرکز جمع آوری کرد.  رسانه کوین تلگراف هم نوشت: در مجموع سال‌های 2022 و 2021، دولت کره جنوبی بالغ بر 180 میلیون دلار دارایی دیجیتال را از فرارهای مالیاتی مصادره کرد. شیوه‌های مشابهی در مجارستان و بریتانیا به کار گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha