۰ نفر

جاده چالوس در تعطیلات عید فطر یکطرفه می‌شود؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 834824
جاده چالوس در تعطیلات عید فطر یکطرفه می‌شود؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات عید سعید فطر را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت تردد ایام عید سعید فطر گفت: براساس تمهیدات اتخاذ شده تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه تا ساعت شش صبح روز شنبه ۲۵ فروردین ماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

در تعطیلات عید فطر جاده چالوس چه زمان‌های یکطرفه است؟

وی درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در محور کرج – چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت همچنان ممنوع است. همچنین یکسری محدودیت قطعی تردد نیز برای خودروها در این محور در نظر گرفته شده است که بر اساس آن از ساعت ۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران را خواهیم داشت و  از ساعت ۱۰:۳۰ همان روز نیز از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس، این محور یکطرفه خواهد شد. از ساعت ۲۴ همان روز محدودیت تردد یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

شیرانی افزود: همچنین در صورت پرحجم بودن ترافیک پیش بینی محدودیت تردد در روزهای سه شنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۳ فروردین ماه نیز شده است و بر این اساس ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه  از ساعت ۱۰ صبح از مرزن آباد به سمت تهران ممنوع شده و از از ساعت ۱۲ نیز از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس محدودیت تردد یکطرفه اعمال می‌شود.  از ساعت ۲۴ این دو روز نیز محدودیت تردد یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه مخواهد شد. البته این ممنوعیت در صورت افزایش حجم ترافیک خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره اعمال محدودیت تردد جنوب به شمال در محور چالوس نیز گفت:‌ محدودیت قطعی تردد در این محور در روز جمعه تاریخ‌ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ اعمال شده و بر این اساس تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال به مقصد چالوس ممنوع شده و از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد اعمال می‌شود. در ادامه نیز از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران، جاده چالوس یکطرفه خواهد شد. از ساعت ۲۴ همان روز نیز طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی افزود: تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد است اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هفت صبح این روز از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

شیرانی ادامه داد: همچنین پیش بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک را نیز داشتیم و بر این اساس این احتمال وجود دارد که در روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه  از ساعت ۱۰ صبح از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال به سمت چالوس اعمال شود. همچنین از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد.  از ساعت ۱۳ نیز تردد از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه خواهد بود. این محدودیت در ساعت ۲۴ اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در طول اجرای محدودیت تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هشت صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

جاده هراز در تعطیلات عید فطر یکطرفه می‌شود؟

وی درباره ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد در محور هراز در ایام تعطیلات عید سعیدفطر نیز گفت: تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است. همچنین تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت شش صبح روز سه شنبه ۲۱ فروردین تا ساعت دو بامداد روز شنبه ۲۵ فروردین ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است. همچنین در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاح‌دید مأموران پلیس راه، محدودیت یکطرفه مقطعی از روز سه شنبه ۲۱ فروردین تا روز جمعه ۲۴ فروردین به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس در ایام تعطیلات عید فطر ۱۴۰۳ هم به ایسنا گفت: تردد انواع تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای سه شنبه،چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه هفته جاری در این محور ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محدودیت‌های تردد در محور آستارا-اردبیل و بالعکس در ایام تعطیلات عید فطر نیز گفت: تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای سه شنبه،چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه هفته جاری در این محور ممنوع است.

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha