۰ نفر

گواهینامه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند؟

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۵۶
کد خبر: 834455
گواهینامه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند؟

رئیس پلیس راهور فراجا درباره موضوع رنگ‌بندی و رتبه‌بندی گواهینامه گفت: این مساله فعلاً در حد ایده و طرح است و هنوز با واقعیت و اجرا فاصله محسوس دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی  اظهارداشت: موضوع رتبه‌بندی گواهینامه‌ها در حد ایده است و هنوز به عنوان کار اجرایی اقدامی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: ما در حال پیشنهاد طرح رتبه‌بندی گواهینامه‌ها به عنوان اقدامی موثر در نظم ترافیکی هستیم که نیازمند این است تا دستگاه های مختلف و در راس آنها دولت با این موضوع موافقت کند.

رئیس پلیس راهور فراجا لزوم موافقت دولت با این طرح را به دلیل ارائه مشوق ها دانست و افزود: بخشی از مشوق‌های پیش‌بینی شده در این طرح باید از سوی دستگاه های اجرایی اعطا شود که از حیطه پلیس خارج است.

سردار حسینی با بیان اینکه پلیس نمی تواند برای دستگاه ها تکلیف مشخص کند، تاکید کرد: بیمه، سازمان مالیاتی، شهرداری و نهادهایی از این دست برای اعطای مشوق لازم است مکلف شوند و این تعیین تکلیف خارج از مسئولیت پلیس است.


طرح رتبه بندی گواهینامه ها در سال گذشته به دولت پیشنهاد شد

براساس طرحی که از سوی پلیس به دولت پیشنهاد شده و طبق اظهارات فرمانده اسبق راهور فراجا، در دست بررسی است که گواهینامه‌های رانندگی در سه سطح طلایی، نقره ای و سفید رنگ‌بندی شوند. طرح رتبه بندی یا به اصطلاح رنگ‌بندی گواهینامه ها در سال گذشته به دولت پیشنهاد شد و ابتدای امسال به صورت عمومی اطلاع رسانی گردید.

طبق این طرح رانندگان دارای کارت نقره‌ای ضمن بهره‌گیری از تخفیفات ۱۰ درصدی بیمه‌ای، تخفیفات عوارض آزادراهی، عوارض سالانه شهرداری، کاهش هزینه معاینه فنی، به عنوان پلیس نامحسوس نیز می‌توانند با نیروی انتظامی همکاری کرده و تخلفات رانندگی شهروندان را گزارش کنند.

همچنین دارنندگان کارت نقره‌ای نیز با رعایت کامل قوانین به صورت روزانه امتیاز مثبت کسب کرده که پس از ثبت در سامانه و گذشت ۲ سال به جرگه دارندگان کارت‌های طلایی تحت عنوان رانندگان عالی می‌پیوندند.

در این طرح تخفیف ۲۰ درصدی بیمه‌ای، تخفیف ۱۰ درصدی عوارض آزادراهی، تخفیف ۱۰ درصدی هزینه تخلفات، تخفیفات ویژه استفاده از اماکن تفریحی و اولویت در استخدام دستگاه‌های دولتی به عنوان راننده، شامل حال رانندگان دارای گواهینامه طلایی خواهد شد.

البته کارت گواهینامه پایه به رنگ سفید است که به ازای هر روز امتناع از تخلف امتیاز به دارنده آن تعلق خواهد گرفت و پس از آن زمینه برای ارتقاء به کارت نقره‌ای فراهم می‌شود.

با این حال هنوز این طرح در مرحله بررسی است و طبق تازه ترین اظهارات رئیس پلیس راهور فعلا در حد ایده و طرح باقی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اون کسی که اصلا رانندگی نمی‌کند چه تخلفی را مرتکب خواهد شد . بنابراین حق و باطل مخلوط میشه و اون کسی که اصلا چیزی از رانندگی نمی‌داند کارت طلایی می‌گیرد و می‌شود مامور مخفی . حالا پیدا کنید پرتقال فروش را