۰ نفر

قیمت طلا به رکورد جدید رسید

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبر: 834373
قیمت طلا به رکورد جدید رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت طلا که در روز پنجشنبه به یک رکورد جدید رسیده بود، امروز تثبیت شده است. انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی از قیمت طلا حمایت کرده است. سرمایه‌گذاران منتظر مشخص شدن زمان این کاهش هستند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی به ۲۲۹۹ دلار رسیده است.

با توجه به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، به نظر می‌رسد این بانک آماده پایین آوردن نرخ بهره در شرایطی است که تورم همچنان بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی قرار دارد.
مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله جروم پاول در روز چهارشنبه اعلام کردند همچنان به گفتگوهای بیشتری برای کاهش نرخ بهره نیاز است. بازارهای مالی انتظار دارند این اتفاق در ماه ژوئن بیفتد.
اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تعداد افرادی که درخواست مزایای بیکاری را پر کرده‌اند، بیش از حد انتظار طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.
خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت آن را بیش از ۲۵ درصد طی ۶ ماه گذشته بالا برده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۶۰ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۸۱ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۱ درصدی ۹۲۵ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha