۰ نفر

هشدار / ماهی قرمز را در رودخانه‌ها و آب‌های آزاد نیندازید!

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 834251
هشدار / ماهی قرمز را در رودخانه‌ها و آب‌های آزاد نیندازید!

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها و آبهای آزاد، از خانواده ها خواست ماهی قرمز را تنها در حوضچه پارک‌ها رها کرده و از رها کردن آنها در رودخانه‌ها و یا دیگر آب‌های آزاد خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پگاه رستمی با اشاره به خطرات رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها و آبهای آزاد، گفت: ماهی‌ قرمز جزو گونه‌های مهاجم و غیربومی است و رها کردن آنها در آب‌های آزاد می‌تواند کاهش تنوع گونه‌های بومی در محیط زیست را در پی داشته باشد.

رستمی اضافه کرد: ماهی های قرمز در واقع جزو گونه های مهاجم و پارازیت به شمار می روند و ممکن است با خوردن گونه های طبیعی رودخانه ها و دیگر منابع آب های آزاد، اکوسیستم آب را به هم بزنند.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  با بیان اینکه قدرت تکثیر ماهی قرمز خیلی زیاد است، گفت: با رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه و دیگر آب های آزاد جمعیت ماهی در اثر تکثیر  در مدت زمان کمی زیاد شده و حتی ممکن است به گونه غالب رودخانه تبدیل شود که این مسئله می تواند خطراتی را متوجه اکوسیستم کند.

وی با بیان اینکه ماهی های قرمز مناسب محیط زیست کشور ما نبوده و حضور آنها در رودخانه ها و آبهای آزاد مخرب است، تصریح کرد: ماهی قرمز در سالهای گذشته از چین و کشورهای آسیای شرقی وارد کشور شده، لذا رها سازی آنها در رودخانه ها و آب های آزاد می تواند به محیط زیست آسیب وارد کند.

رستمی با بیان اینکه بهترین محل برای رها کردن ماهی‌ قرمز استخرها و حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌های بسته است، گفت: انتظار می رود خانواده‌ها از رها کردن این ماهی‌ها در رودخانه‌ها، سراب‌ها، تالاب‌ها و دیگر آبهای آزاد صرف نظر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگهداری طولانی مدت ماهی‌ قرمز خطری برای سلامت افراد ندارد، گفت: نگهداری طولانی‌مدت ماهی قرمز در خانه در صورت رعایت نکات بهداشتی خطری را متوجه سلامت افراد نمی کند.

وی با بیان اینکه نگهداری طولانی مدت ماهی‌ قرمز در تنگ‌های کوچک می‌تواند عمر آنها را کوتاه و مرگ زودتر آنها را سبب شود، از خانواده‌ها خواست برای نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز از تنگ های بزرگ و یا آکواریوم استفاده کنند تا اکسیژن کافی برای ادامه حیات در اختیار ماهی قرار بگیرد.

رستمی با بیان اینکه برای نگهداری طولانی مدت آب تنگ ماهی باید هفته ای دو بار تعویض شود، گفت: دمای آب هنگام تعویض باید بین ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بوده و آب باید خالی از کلر باشد.

رستمی با بیان اینکه دو وعده در روز برای غذا دهی به ماهی قرمز کافی است، گفت: باید میزان غذا به اندازه‌ای باشد که پس از یک تا دو دقیقه به طور کامل مصرف شود و حتما از غذاهای مخصوص ماهیان آکواریومی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha