۰ نفر

رشد قیمت مسکن در کشور / تهران جا ماند!

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 834211
رشد قیمت مسکن در کشور / تهران جا ماند!

بررسی‌ها از سبقت گرفتن «رشد قیمت مسکن» در استانها نسبت به تهران حکایت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بازار املاک مسکونی استان‌ها در مسیر «رشد قیمت» از تهران سبقت گرفت. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از نتایج به‌روزرسانی تابلوی کشوری قیمت مسکن حاکی است، قیمت‌ ملک در شهرهای مختلف از سال۹۹ به بعد با «شتاب بیشتری» نسبت به تهران افزایش پیدا کرده است. سال گذشته همین موقع، میانگین قیمت کشوری به مترمربعی ۳۱.۵میلیون تومان رسید. ارقام رشد و سطح ارزش فروش خانه نشان می‌دهد، نسبت قیمت تهران به کشور به کف تاریخی رسیده است. پنج علت درباره متورم‌تر شدن قیمت مسکن استان‌ها مطرح است.

به‌روزرسانی داده‌های قیمت املاک مسکونی در استان‌های کشور بعد از دو سال، از «تغییرات بزرگ» در بازار مسکن کشوری حکایت دارد.

مرکز آمار ایران که تا سال ۱۴۰۰، به شکل فصلی نبض معاملات مسکن کشوری و همین‌طور نبض اجاره و معاملات زمین را اعلام و منتشر می‌کرد، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، به «توقف دوساله انتشار عمومی وضعیت مهم‌ترین بازار مصرفی» خاتمه داد و البته به جای «اعلام قیمت مسکن استانی»، «نرخ‌های رشد شاخص قیمت آن هم نه برای همه ۳۱ استان که برای ۲۴ استان» را مخابره کرد.

بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» با استناد به سطح قیمت‌های بهار ۱۴۰۰ خانه‌ها در استان‌ها و میزان رشد قیمت طی این فاصله نشان می‌دهد، سال گذشته همین موقع -بهار ۱۴۰۲- میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در کشور به سطح ۳۱ میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان رسید که ۷۲‌درصد نسبت به بهار ۱۴۰۱ رشد کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Gsh IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    ماایرانی هاهنرمون اینه که بهم ظلم کنیم مثل همین گران کردن مسکن.تا یکی دوسال دیگه باید بریم چادربزنیم وزندگی کنیم صدقه سردولت بی کفایت وبی مسئولیت