۰ نفر

مصرف ماری‌جوانا در این کشور آزاد شد

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۱۲
کد خبر: 833690
مصرف ماری‌جوانا در این کشور آزاد شد

دولت آلمان روز دوشنبه ۱ آوریل (۱۳ فروردین) با وجود مخالفت‌های شدید شماری از سیاستمداران و انجمن‌های پزشکی، مصرف تفریحی ماری‌جوانا را قانونی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، در قانون جدید که بسیار مورد بحث قرار گرفته است، بزرگسالان بالای ۱۸ سال مجاز به حمل ۲۵ گرم ماری‌جوانای خشک و پرورش حداکثر سه بوته گیاه آن در خانه هستند.

به گزارش یورونیوز، به این ترتیب آلمان بزرگترین کشور اتحادیه اروپا لقب می‌گیرد که قوانین در خصوص ماری‌جوانا را تصویب می‌کند. پیشتر در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ مالت و لوکزامبورگ با تصویب قوانین مشابهی استفاده تفریحی از این ماده را مجاز اعلام کرده بودند.
علیرغم تصویب آزاد شدن مصرف تفریحی ماری‌جوانا، محدودیت‌هایی نیز برآن اعمال شده است. برای مثال استعمال این ماده در شعاع ۱۰۰ متری مدارس، مهدکودک‌ها، زمین‌های بازی و اماکن ورزشی عمومی ممنوع است. مصرف ماری‌جوانا همچنین در پیاده‌روها بین ساعت ۷ صبح تا ۸ بعد از ظهر هم ممنوع خواهد بود.

کارشناسان هشدار داده‌اند که مصرف ماری‌جوانا در میان جوانان می‌تواند بر سیستم عصبی مرکزی آن‌ها تأثیر بگذارد و منجر به افزایش خطر ابتلا به روان‌پریشی و اسکیزوفرنی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha