۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ساخت مسکن در برخی مناطق تهران دیگر صرفه اقتصادی ندارد/ معاملات مسکن در 2 ماه آخر پارسال رونق گرفت

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبر: 833671
ساخت مسکن در برخی مناطق تهران دیگر صرفه اقتصادی ندارد/ معاملات مسکن در 2 ماه آخر پارسال رونق گرفت

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: قیمت‌گذاری دستوری مسکن عملا امکان ندارد و این کار باعث می‌شود همین افرادی که تولیدکننده بخش مسکن هستند را هم از دست بدهیم؛ ضمن این که در حال حاضر قیمت ساخت مسکن در برخی مناطق برای سازنده‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی: داوود بیگی‌نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازار مسکن، یک تولید قیمت در درون خود دارد که هم از عوامل‌ تاثیرگذار بر ساخت مسکن و هم از بازارهای دیگر تاثیر می‌پذیرد؛ بنابراین باید صبر کرده و ببینیم در اوایل سال جاری چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و تاثیر تصمیمات و کارهای دولت در حوزه مسکن چگونه خواهد بود.

وی افزود: به دلیل انباشت نیاز به ملک از سالهای قبل، کمبود مسکن در کشور داریم؛ هر چند تلاش‌های دولت سیزدهم در این زمینه عمدتا در مرحله طرح و برنامه است و تحویل آنچنانی مسکن صورت نگرفته است؛ اما به هر حال امیدواریم صحبت‌ها و وعده‌های داده شده در سال ۱۴۰۳ محقق شود تا بتوان برآورد دقیقی از میزان نیاز در بازار را در اختیار داشت.

بیگی‌نژاد در مورد قیمت‌گذاری دستوری مسکن گفت: چنین چیزی امکان ندارد و این کار باعث می‌شود همین تعداد کسانی که تولیدکننده بخش مسکن هستند را از دست بدهیم؛ ضمن این که در حال حاضر قیمت ساخت مسکن در برخی مناطق برای سازنده‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در مورد ساخت مسکن توسط چینی‌ها نیز گفت: به نظرم مسکن باید با توانمندی‌های داخل کشور تولید شود؛ اما در رابطه با حضور چینی‌ها جزییات این موضوع باید مشخص شود که آیا قرار است دانش و فناوری از چینی منتقل شده یا تجهیزات و نیروی کار آورده شود، همچنین باید نمونه از ساخت مسکن توسط چینی‌ها را ببینیم تا بتوانیم این موضوع را ارزیابی کنیم.

بیگی‌نژاد در رابطه با وضعیت معاملات مسکن در سال ۱۴۰۲ نیز گفت: بهترین فصل خرید و فروش مسکن سه ماه آخر سال است، تعداد قراردادهایی که در دو ماه آخر سال ۱۴۰۲ ثبت شد متفاوت از ماه‌های قبل بوده و یک رونق نسبی در تعداد قراردادها وجود داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 0
    بزرگترین مشکل اکثرا دم مسکن است رهبری رئیس جمهور مسولان به جای التماس برای رای دادن مشکل مسکن راحل کنندبیشترازنیازبازارآپارتمان خالی داریم شایدبیشتر.ولی برخوردی نمی‌شود.مشکل مسکن راحل کنیدخیلی راحت