۰ نفر

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مسئولان از مردم فرار نکنند

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 832587
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مسئولان از مردم فرار نکنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با توصیه اخلاقی به مدیران، گفت: مسئولان آستانه تحمل خود را بالا ببرند و مردم را در عمل نه شعار، ولی نعمت و خود را خدمتگزار مردم دانسته و از آنان فرار نکنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان کردستان در سال ۱۴۰۳ که با حضور مسئولان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، ضمن تبریک عید نوروز و آروزی سلامتی و موفقیت در سال جدید درباره شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: مشارکت مردم مستلزم دل خوش، علاقه و دلبستگی است.

وی درباره مشارکت مردم در امور به روایتی از حضرت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) فرموده «وَ أَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَ الْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اللُّطْفَ بِهِمْ؛ مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش». تمام مسئولیت‌های ما به خاطر مردم است و نباید از دست مردم فرار کنیم کما اینکه ممکن است کم‌لطفی‌هایی نیز به ما صورت گیرد، بنابراین باید برخوردمان مناسب باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به ادامه این روایت از حضرت علی(ع) « وَ لَا تَکُونَنَّ عَلَیْهِمْ سَبُعاً ضَارِیاً تَغْتَنِمُ أَکْلَهُمْ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ یَفْرُطُ مِنْهُمُ الزَّلَلُ وَ تَعْرِضُ لَهُمُ الْعِلَلُ وَ یُؤْتَی عَلَی أَیْدِیهِمْ فِی الْعَمْدِ وَ الْخَطَإِ فَأَعْطِهِمْ مِنْ عَفْوِکَ وَ صَفْحِکَ مِثْلِ الَّذِی تُحِبُّ وَ تَرْضَی أَنْ یُعْطِیَکَ اللَّهُ مِنْ عَفْوِهِ وَ صَفْحِهِ فَإِنَّکَ فَوْقَهُمْ وَ وَالِی الْأَمْرِ عَلَیْکَ فَوْقَکَ وَ اللَّهُ فَوْقَ مَنْ وَلَّاکَ وَ قَدِ اسْتَکْفَاکَ أَمْرَهُمْ وَ ابْتَلَاکَ بِهِمْ» تصریح کرد: مبادا هرگز، چونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی، زیرا مردم دو دسته‌اند، دسته‌ای برادر دینی تو و دسته دیگر همانند تو در آفرینش هستند.

وی افزود: اگر گناهی از آنان سر می‌زند یا علّت‌هایی بر آنان عارض می‌شود، یا خواسته و ناخواسته، اشتباهی مرتکب می‌گردند، آنان را ببخشای و بر آنان آسان گیر، آن گونه که دوست داری خدا تو را ببخشاید و بر تو آسان گیرد. همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدا بر آن کس که تو را فرمانداری مصر داد والاتر است، که انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسیله آزمودن تو قرار داده است.

پورذهبی با پیشنهاد اینکه مسئولان اگر خطایی از هم‌نوعان خود سر داد، آنان را ببخشید، عنوان کرد: اگر خودمان را درگیر حواشی کنیم، دیگر فرصتی برای خدمتگزاری نمی‌ماند. دنیای بشری سرای آزمایش الهی است.

وی با توصیه اخلاقی به مدیران اظهار کرد: مسئولان آستانه تحمل خود را بالا ببرند و مردم را در عمل نه شعار، ولی نعمت و خود را خدمتگزار مردم دانسته و آنان را برخود ارجعیت دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرد و ابراز داشت: امیدواریم در سال جدید همه ظلم و ستم‌های عالم به ویژه کشت و کشتار مردم و خون ریختن مردم مظلوم غزه که بر خلاف دین اسلام و وجدان بشریت است، پایان و اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha