۰ نفر

طرحی که وزارتخانه بریتانیایی برای جلوگیری از کلاهبرداری در دست دارد

استفاده از هوش مصنوعی برای رصد حساب‌های مشکوک بانکی

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳
کد خبر: 832509
استفاده از هوش مصنوعی برای رصد حساب‌های مشکوک بانکی

وزارت کار و بازنشستگی بریتانیا طرحی را برای استفاده از هوش مصنوعی در دست دارد که براساس آن میلیون‌ها حساب بانکی برای پیدا کردن موارد مشکوک به تقلب و کلاهبرداری رصد می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Cornwall Live، این وزارتخانه اعلام کرده که برنامه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی میلیون‌ها حساب بانکی در دست دارد که هدف آن ردیابی کلاهبرداران و افرادی است که بیش از حد حقوق و مزایا دریافت کرده‌اند.

با این حال، برخی نگرانی‌های جدی را در مورد این طرح‌ مطرح کرده‌اند و بیش از 40 سازمان از جمله حقوق معلولان بریتانیا (Disability Rights UK) و Age UK می‌گویند که دولت باید این طرح‌ها را لغو کند.

این طرح پیشنهادی بخشی از لایحه حفاظت از داده‌ها و اطلاعات دیجیتال را تشکیل می‌دهد. به گزارش بیرمنگام لایو، این طرح شامل تمام پرداخت‌های تامین اجتماعی هستند که شامل مستمری دولتی می‌شوند.

به گفته وزارت کار و بازنشستگی هدف اصلی این طرح، وجود نگرانی‌ها در مورد هدر رفتن پول در نتیجه پرداخت بیش از حد به افراد است. در صورت تایید نهایی، بانک‌ها ملزم به نظارت بر حساب‌ها و اطلاع مقامات در مورد هر کسی که مشکوک به کلاهبرداری هست، می‌شوند.

سازمان حقوق معلولان بریتانیا اعلام کرد که "نگرانی های جدی در مورد اختیارات نظارت مالی فوق‌العاده که اخیرا در لایحه حفاظت از داده‌ها و اطلاعات دیجیتال ارائه شده را دارد. این همه وزارت کار و بازنشستگی بریتانیا پاسخ داده که این یک طرح نظارتی نیست و به این وزارتخانه اجازه نمی‌دهد به حساب های بانکی دسترسی داشته باشد یا ببیند افراد یا مستمری بگیران چگونه پول خود را خرج می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha