۰ نفر

جابه جایی ۹۸۰ هزار نفر از فرودگاه های کشور

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲
کد خبر: 832424
جابه جایی ۹۸۰ هزار نفر از فرودگاه های کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از آغاز عملیات نوروزی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین، ۹۸۰ هزار و ۲۰۰ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین یک درصد افزایش یافت.

وی افزود: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی، از آغاز عملیات نوروزی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین، ۹۸۰ هزار و ۲۰۰ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند. طی این مدت هشت هزار و ۳۹۶ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

نخجوانی با بیان اینکه دو سوم از مسافران و نیمی از از پروازها از دو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و مشهد انجام شده است، گفت: این دو فرودگاه در مجموع میزبان نشست و برخاست چهار هزار و ۹۱۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۶۱۵ هزار و ۹۵ مسافر بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور سه هزار و ۳۱۹ نشست و برخاست و ۳۹۸ هزار ۱۶۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

نخجوانی همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۲۱۶ هزار و ۹۳۵ مسافر و یک هزار و ۵۹۵ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

به گفته نخجوانی، فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش ۷۶ هزار و ۸۷۰ مسافر و نشست و برخاست ۶۷۳ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۴۷ هزار و ۹۶۷ مسافر و نشست و برخاست ۴۲۴ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۴۴ هزار و ۴۲۱ مسافر و نشست و برخاست ۴۱۲ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی نیز به هزار و ۷۲۶ نشست و برخاست هواپیما خدمات کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha