۰ نفر

فرانسه: تمسخر قربانیان فلسطینی شکنجه منزجر کننده است

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۷
کد خبر: 832025
فرانسه: تمسخر قربانیان فلسطینی شکنجه منزجر کننده است

وزارت امور خارجه فرانسه به انتشار فیلمی در مورد تمسخر شکنجه فلسطینیان واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، کریستوف لوموین، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، روز پنجشنبه گفت، فیلم ویدئویی پخش شده در شبکه‌های اجتماعی از یک سرباز فرانسوی-اسرائیلی که به فلسطینی‌هایی که توسط واحدش شکنجه شده‌اند توهین می‌کند، "تکان دهنده و منزجر کننده" است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه افزود: این فیلم تکان دهنده و منزجر کننده است. همانطور که در مورد پیامدهای قانونی احتمالی بیان کردم: مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم اتباع فرانسوی در کشورهای خارجی، قوه قضاییه فرانسه است.

وی افزود: رسیدگی به این موضوع بر اساس اصل قانون اساسی مبنی بر تفکیک قوا، اعمال می‌شود.

این اظهارات پس از کنفرانس خبری هفتگی این وزارتخانه بیان شد.

لوموین در مورد اینکه آیا با توجه به تصمیم دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در مورد تسلیحات یا قطعات تسلیحاتی ارسال شده توسط فرانسه به اسرائیل، به تحقیقات جامع‌تری نیاز است، گفت: فرانسه مکانیزم اهدای مجوز بسیار سختگیرانه برای استفاده از ابزار جنگی دارد. این سازوکار بین‌وزارتی، دقیق و بر اساس بررسی موردی است.

وی با اشاره به اینکه این سازوکار بر معیارهای متفاوتی نسبت به توافقنامه تجارت اسلحه متکی است، گفت: کشور دریافت کننده این سلاح باید در این زمینه به حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی احترام بگذارد.

لوموین در ادامه افزود که فرانسه در زمینه تجهیزات دفاعی شریک جزئی اسرائیل است و در سال 2022، سهم اسرائیل از صادرات تسلیحات فرانسه تنها 0.1 درصد بوده است.

پیشتر توماس پورتس، نماینده پارلمان از حزب La France Insoumise (LFI)، خواستار تعلیق توافقنامه فرانسه و اسرائیل در سال 1959 شد که به اسرائیلی‌های فرانسوی الاصل اجازه می‌داد در ارتش اسرائیل خدمت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha