۰ نفر

آبگرفتگی معابر خوزستان رفع شد؟

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
کد خبر: 831908
آبگرفتگی معابر خوزستان رفع شد؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: در بارش‌های اخیر مدیریت خوبی صورت گرفت و در کوتاهترین زمان ممکن آبگرفتگی معابر رفع شد و مشکل خاصی نبود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد خانچی شامگاه چهارشنبه در خصوص اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای مدیریت سیلاب احتمالی اخیر و رفع سریع آبگرفتگی‌ها در پی بارش شدید باران بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش‌ شدید باران در ۲ روز اخیر مواردی همچون بررسی و پایش حجم سدهای استان و دبی جریان ورودی و خروجی سدها و رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان و دریافت گزارشات مختلف هواشناسی با مدل‌های مختلف و تحلیل کارشناسی آن بوده است.

وی گفت: اطلاع رسانی سازمانی و عمومی متناسب با حجم بارش و صدور هشدارهای مختلف و متعدد برای آمادگی و تامین امکانات و تجهیزات و جلوگیری از خسارات احتمالی انسانی و غیر انسانی و تامین امکانات و ماشین آلات نیز در همین راستا انجام شد.

خانچی ادامه داد: با توجه به حساسیت موجود و جهت پیشگیری از وارد شدن خسارات جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار با حضور تمامی اعضای استانی و فرمانداران تشکیل شد و تجزیه و تحلیل نقاط در معرض خطر و چینش ماشین آلات و پمپ‌ها و نیروی انسانی در محل های موردنظر بررسی و هماهنگ شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد روند تخلیه آبگرفتگی معابر تسریع شد.

خانچی ادامه داد: از دیگر تمهیدات اتخاذ شده اعلام آماده.باش به تمامی عوامل اجرایی و ستادی مدیریت بحران، لغو مرخصی مدیران و اکیپ های امدادی و اورژانسی، استقرار گروه‌ها و تجهیزات قبل از بارندگی بوده است.

وی افزود: همچنیت تقویت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب، بازدیدهای کارشناسی و اجرایی در طول ۷۲ ساعت بطور شبانه روزی، دریافت اخبار از شهرستان‌ها و هست منطقه اهواز و تجزیه و تحلیل آن‌ها متناسب با هسته‌های بارش دبی رودخانه‌ها و بررسی وضعیت جاده‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال نیز انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود : از مهمترین اقدامات در این راستا می‌توان به اعلام به امور عشایر استان و تلاش بهورزان برای انتقال مادران باردار پرخطر از مناطق سخت عبور به مناطق امن با بالگرد، استقرار آمبولانس‌های جاده‌ای در حاشیه جاده‌ها برلی امنیت خاطر مسافران بوده است.

به گزارش تسنیم، سامانه بارشی از روز دوشنبه هفته جاری به مدت ۲ روز در استان خوزستان فعال بود که در ۱۱ نقطه استان بیس از یکصد میلیمتر بارندگی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha