۰ نفر

شمار گردشگران این استان از ۳.۵میلیون نفر گذشت!

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۸
کد خبر: 831907
شمار گردشگران این استان از ۳.۵میلیون نفر گذشت!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ۲۳ تا ۲۹ اسفند تعداد مسافران مازندران به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران به اقامت مسافران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اقامتگاه اضطراری اشاره کرد و اظهار داشت: ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۶ نفر شب از ۲۳ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲، در مازندران اقامت کردند.

وی با بیان اینکه این میزان نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری مازندران بوده افزود: از این تعداد ۹۰۵ هزار و ۷۴۶ هزار نفر در مراکز رسمی اقامت کردند.

ایزدی بیان کرد: در هتل‌ها  ۳۲ هزار و ۴۰۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری ۸ هزار و ۴۷ نفر اقامت کردند.
وی با تاکید بر اسکان مسافران در مهمانپذیرها به تعداد ۱ میلیون و ۴۰۷ نفر و اسکان در هتل آپارتمان به تعداد ۳۲ هزار و ۱۷ نفر بیان کرد: یکی دیگر از مراکز اقامتی بومگردی‌هاست که ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر در واحدهای بومگردی بودند و به ترتیب بقیه در در متل ها، زائرسراها، خانه مسافرها اقامت کردند.

این مسئول ادامه داد: ۱۳۰ هزار و ۷۱۸ نفر در منطقه نمونه گردشگری، ۱۷۲ هزار و ۷۳۱ نفر هم در پارک‌های طبیعت‌گردی ساکن شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی هم داشتیم که ۴۵۷ هزار و ۶۸ نفر از این مجموعه‌ها بازدید کردند.

وی افزود:  ۷۳ هزار و ۶۴۷ نفز بازدیدکننده ازجاذبه‌های تاریخی داشتیم و ۶ هزار و ۱۱۰ نفر از موزه‌ها و  ۱۸ هزار و ۵۰۱ نفر ازبناهای مذهبی بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha