۰ نفر

افزایش سهم خودروهای برقی در بازار دست دوم‌ها

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷
کد خبر: 831721
افزایش سهم خودروهای برقی در بازار دست دوم‌ها

 براساس گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود که خودروهای الکتریکی 28 درصد از کل فروش خودروهای دست دوم را در دوره بین سال‌های 2024 تا 2027 تشکیل می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Body Shop Magazine، آخرین پیش بینی بازار چهار ساله خودرو که توسط شرکت Cox Automotive منتشر شده، نشان می‌دهد که تا قبل از سال 2027، بیش از 2.3 میلیون خودروی برقی کارکرده به فروش خواهد رسید که نشان دهنده افزایش 160 درصدی سهم این نوع از خودروها در بازار فروش خودروی دست دوم است.

این در حالی است که انتظار می‌رود خودروهای هیبریدی با فروش دو میلیون دستگاه 25 درصد از کل فروش را در بازار را به خود اختصاص دهند.

از سوی دیگر، سهم خودروهای دیزلی با ثبت تنها 62000 دستگاه در سال 2027 به  سه درصد کاهش خواهند یافت، در حالی که فروش خودروهای بنزینی تا سال 2028 با 12 درصد کاهش به تنها 35 درصد کاهش خواهد یافت.

فیلیپ نوتارد از مدیران Cox Automotive گفت: ثبت فروش یک میلیون خودروی برقی در بریتانیا نقطه عطف مهمی در گذار به خودروهایی با آلایندگی صفر است.

او ادامه داد: تقریباً غیرممکن است که تغییر در بازار خودرو بریتانیا در چهار سال گذشته را اغراق بدانیم و اینکه چگونه این تغییر تسریع خواهد شد. تولیدکنندگان به جای تقاضای مصرف‌کننده، به سوی تولید براساس قوانین و مقررات هدایت خواهند شد و خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی (ICE) بسیار قبل از پایان مهلت سال 2035 از بازار خودروهای جدید بریتانیا خارج خواهد شد. برای خرده فروشان خودروهای دست دوم، این به معنای نبرد برای بهترین بخش بازار و برای مصرف کنندگان به معنای کاهش حق انتخاب و افزایش قیمت بالاتر از تورم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha