۴ نفر

حقوق فروردین بازنشستگان چقدر است؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبر: 831643
حقوق فروردین بازنشستگان چقدر است؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کردند، اما این افزایش حقوق از چه زمانی اعمال خواهد شد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ از جمله موضوعات پر بحث بود و در برهه‌ای از سال جاری به دلیل تورمی که ایجاد شد بازنشستگان درخواست افزایش حقوق مجدد داشتند که در نهایت این اتفاق نیفتاد. پس از آن بازنشستگان امید داشتند حقوق آنها در سال ۱۴۰۳ با افزایش قابل توجهی همراه شود. ابتدا سخن از افزایش ۱۸ درصدی به میان آمد و در نهایت افزایش ۲۰ درصدی حقوق تصویب شد.

با توجه به مشخص شدن وضعیت حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳، ممکن است این انتظار در میان برخی از بازنشستگان وجود داشته باشد که حقوق فروردین ماه آنها با افزایش مواجه شود اما تجربه سال‌های اخیر نشان داده که این افزایش حقوق در ماه نخست سال اعمال نمی‌شود.

در سال جاری افزایش حقوق بازنشستگان در پایان اردیبهشت‌ماه اعمال شد و در سال ۱۴۰۱ انتظار برای افزایش حقوق حتی طولانی‌تر بود و بازنشستگان افزایش حقوق را در فیش حقوقی خردادماه خود مشاهده کردند. در سال‌های پیشتر نیز بازنشستگان برای افزایش حقوق خود حداقل تا پایان اردیبهشت انتظار کشیده‌اند.

تکلیف مابه‌التفاوت حقوق فروردین چه می‌شود؟

شواهد نشان می‌دهد که به احتمال زیاد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید نیز در فروردین ماه اعمال نخواهد شد. البته در این خصوص نمی‌توان با قطعیت سخن گفت زیرا در سال‌های گذشته مواردی وجود داشته که افزایش حقوق کارمندان یا کارگران در فروردین ماه اعمال شده و این امکان وجود دارد که در سال پیش رو این اتفاق در خصوص حقوق بازنشستگان هم رخ دهد، اما اگر افزایش حقوق بازنشستگان در ماه فروردین اعمال نشود تکلیف مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان چه می‌شود؟

تجربه سال‌های گذشته نشان داده که معوقه حقوق فروردین ماه معمولاً در یک یا چند ماه پس از فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. به طور مثال در سال ۱۴۰۲، مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان همراه با حقوق آنها در اردیبهشت ماه به حساب‌شان واریز شد. در سال ۱۴۰۱ نیز مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان در پایان خرداد همراه با حقوق خردادماه بازنشستگان واریز شد. پیش از آن نیز بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه را در مرداد آن سال دریافت کردند.

بازنشستگان در ماه فروردین چقدر حقوق می‌گیرند؟

همانطور که اشاره شد باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲ میانگین حقوق بازنشستگان از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق گرفتند که این انتظار وجود که حقوق آنها در سال جاری به حداقل ۱۰ میلیون تومان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    نظر من مسئولین بی لیاقت که این شب عید هنوز حقوق ما فرهنگیان بازنشسته را مثل سال قبل هنوز ندادن
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام بازنشستگان طبق رتبه و سوابق خدمت پرداختی آنها محاسبه و کسی که سی سال خدمت و رتبه ۱۴دارد باید بیشتر از کسی که۱۹ سال خدمت کرده بگیره و باید حقوق شاغل با بازنشستگی یکسان و بالاتر رود چون برای دختر و یا نوه و مهمانی بیشتر دارد امیدوارم تحقق یابد
  • سهراب IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    منه بیچاره با این حاله مریز که سال ۱۴۰۲ فقط ۵و پانصد مستمری دریافت کردم با کلی وام که رو دوشمه با این کلیه های خراب تازه تو شرکت برق کار صنفتی بودم چند بارم برق خواست بگیرم خدا رحم کرد ولی موقع ازکار افتادگیم شرکت زدم کارگر ساده منم چون اون روزا شدیدن پول احتیاج بودم دنبالشو نگرفتم هیییی روزگار😅😅
  • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    بنویس خیارکیلویی چند است؟حقوق بازنشسته باکلی تبلیغ سالی یکبارآنهم بسیاربسیارکمترازتورم اضافه میشه قیمت خیارسالیانه چندبرابراضافه حقوق بازنشسته طغیان می کنه؟
  • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    مگر قرار نشد با شاغلین حقوقشان یکسان باشد نکنه وعده وعید قبل از انتخابات بوده !
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    اره کار خیلی سختیه با چتکه میخوان حساب کنن
  • محمد NL ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    چرا ما بازنشستگان همیشه باید حقوق مان را چند ماه بعد بصورت مابه‌التفاوت پرداخت شود خیلی حقوقهای سال 1402 کفاف ده روز زندگی در همون سال را میداد چه رسد به امسال با این تورم حال تامین اجتماعی الحساب مبلغی بیشتر بریزد به حساب بازنشستگان تا بعد حقوق را محاسبه کنند بازنشستگان خیلی پهلوی چربی دارند
  • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    این افزایش حقوق هر ماهی که افزایش داشته باشد جبران تورم افسارگسیخته را نخواهد کرد وقتی خط فقر درکشور ما50 میلیون تومان باشد با حقوق 10 میلیون تومان چه می‌شود کرد لطفا دزدانی که بودجه مملکت را به غارت می‌برند رابه سزای عملشان برسانید نگویید تمامش کنید موضوع را کش ندهید چرا در کشورهای اسلامی برای دزدی جزئی دست قطع می‌کنند مگر اسلام ما با دیگر کشورهای اسلامی فرق می‌کند!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    1 0
    آدم تعجب میکنه که این همه آی کیو از کجا پیداشون شد که به این قشنگی کارهارو بچرخانند
  • بازنشسته IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    حالا مورچه چیه تا کله وپاچه اش باشه.مگه بازنشسته وبقیه مردم جز امار ایرانیان هستند مهاجران اجباری تو این کشور هستیم واز کشورهای لبنان وسوریه ویمن وفلسطین مهاجرت کردیم وباید تاوان بدیم اگر اونجا بودیم همه چیز سر موقع به دستمون میرسید!!!!!
  • US ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    چرابی مقدمه وراحت اعلام افزایش حقوق نمیکنید؟طرح جدول افزایشی خیلی سخته؟؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    حقوق بازنشستگان ازدرآمد متکدیان کمتره لااقل اونا روزی چندملیون درامددارند برابر حقوق یکماه کارگری
  • علی معروفی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    وقتی دو روز قسط بانک عقب میافته،بانک علاوه بر جریمه دیرکرد به ضامنین زنگ زده و آبروریزی میکنه،این همه حجم پول بازنشسته ها که با یکی دو ماه دیرکرد پرداخت میشه،سود دیرکردش سرریز حساب چه کسی میره،چرا مسئولین محترم پیگیر نیستند
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام بیست اگر اضافه شود تورم دو برابر آن خواهد شد چه عوایدی به بازنشستگان لشکری دارد باید بازار را کنترل کنند
  • برادر شهید IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام والله از زمانیکه استختدام شدم تا الان که باز تشسته هستم اقایان دارند حقوق ها را زیاد میکنند خواستم بدوت رودر بایستی بگم زیاد دیگه زحمت نکشید بقیه رو بگذارید برای اقا امام زملن((علیه السلام))والله مل وزن وبجه ماها در طول دوران خدمت وبازتشستگی شرمنده یازده دوره مجلس وسیزده دوره اقایان ریاست جمهوری هستیم بس است بیشار از این مارو شرمتده وخجل نفرماید بزارید رو داشته باشیم جلو شما سر بلند کتیم((علی برکت الله))
  • مرسل قاسم لو IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    اگر تورم ۲۰ درصد مهم نیست متاسفانه تورم سالیان سال بیش از ۵۰ درصد ای کاش حقوق ۱۰ سال پیش می گرفتیم قیمت ها ثابت می ماند ۵۰ درصد افزایش بدهند باز جوابگو نیست 372
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    کاش اجناس هم از خرداد گران میشد ماهیانه بیش از ۲۰ درصد تورم داریم بعضی اجناس از سال قبل تا الان ۱۰۰ تا۱۵۰ درصد افزایش یافته وحقوق ها سالانه ۲۰ درصد وبا افزایش بیمه ها و...... عملا ۱۰ درصد افزایش نیافته دولتهای مختلف با استفاده از تورم مردم بخصوص کارمندان وبازنشستگان را فقیر تر کرده قبل از افزایش ۲۰ درصد در کمتر از یک ماه دلار وسکه بیش از ۳۰درصد افزایش یافته یعنی قبل از افزایش زودتر این افزایش را خنثی کرده
  • رزمنده IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    2 0
    بازنشسته یعنی کسی که کمرش زیر بار شکسته‌ حالا بگو
  • حسن IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    با سلام حقوق من بازنشسته که اینطور نشده است حرفی بزنید که با حقیقت همراه باشد مثا اشیخ کاظم صدیقی که فرمودنند از راست گویی ما سو استفاده شده خودشان تقصیر نداشتند خدا لعنت کند امریکا و اسراعیل را