۰ نفر

توسعه اولین میدان نفتی خاورمیانه

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبر: 831387
توسعه اولین میدان نفتی خاورمیانه

میدان نفتی مسجد سلیمان که نخستین میدان کشف شده در خاورمیانه است، امروز با امضای قراردادی بین شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ انرژی گستر سینا گام دوم توسعه را آغاز می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، مراسم امضای قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان در قالب IPC با حضور محمد مخبر - معاون اول رئیس جمهور، جواد اوجی - وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر - مدیرعامل شرکت ملی نفت و محمدصادق عظیمی‌فر -مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا برگزار شد.

در قالب این قرارداد با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری انرژی گستر سینا، ۱۵ حلقه چاه حفاری و عملیات سطح‌الارض صورت می‌پذیرد. ارزش آفرینی ۱.۵ میلیارد دلاری و ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از دیگر ویژگی‌های این قرارداد است.

این میدان که در ۱۲۰ کیلومتری اهواز قرار گرفته، ۶.۳ میلیارد بشکه نفت درجای اولیه دارد. تا قبل از این بیش از ۲۵۰ حلقه چاه نفتی در میدان مسجد سلیمان حفر و ۱.۱۵ میلیارد بشکه نفت از آن تولید شده و ۵.۲ میلیارد بشکه نفت در این میدان باقی مانده است.

میدان نفتی مسجد سلیمان نخستین میدان کشف شده در خاورمیانه است که گام قبلی توسعه آن توسط شرکت ملی نفت چین(CNPC) صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha