۰ نفر

مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا؟ کدام مقصد برای تحصیل مناسب است؟

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبر: 831114
مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا؟ کدام مقصد برای تحصیل مناسب است؟

تصمیم بین مهاجرت به آلمان و کانادا برای تحصیل وابسته به عواملی مانند اولویت‌ها، شرایط مالی و مهاجرتی، و تخصص شماست. آلمان با آموزش با کیفیت و هزینه کمتر جذابیت دارد، درحالی که کانادا با فرصت‌های شغلی و اقامت دائم ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. انتخاب مقصد بهتر برای تحصیل به شرایط فردی و شغلی شما بستگی دارد که با مطالعه این متن میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، پس در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کانادا و آلمان دو کشور در دو قاره متفاوت هستند که هر دو از مهاجر پذیرترین و از بهترین مقاصد تحصیلی در دنیای امروز شناخته می‌شوند و این سوال را به وجود خواهند آورد که کدامیک گزینه بهتری خواهد بود؟! هریک از این دو کشور دارای مزایا و امتیازاتی مشترک و منحصر به فرد هستند که در این‌جا شما باید برری کنید که دسترسی به کدام برای شما بهتر و مناسب‌تر خواهد بود.

هر دو کشور از دانشگاه‌های بسیار معتبر، نظام آموزشی مدرن و با کیفیت، بورسیه‌های تحصیلی مختلف و امکانات و رفاه مناسب برای دانشجویان برخوردار هستند و هریک را که برگزینید به این موارد دسترسی پیدا خواهید کرد. اما در مواردی چون هزینه‌های اقامت و زندگی، هزینه‌های تحصیل و شهریه دانشگاه‌ها، زبان آموزش و تحصیل و چگونگی اخذ ویزا و مجوز تحصیل با یکدیگر تفاوت‌های خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو کشور و داشتن بهترین انتخاب نسبت به اهدافتان پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه شرایط زندگی در آلمان با کانادا

مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا؟ کدام مقصد برای تحصیل مناسب است؟

کشورهای کانادا و آلمان هردو از برترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصاد و شاخص‌های رفاه و کیفیت زندگی شناخته‌ می‌شوند، اما بازهم در این بین برای مهاجرین تفاوت‌هایی در بخش‌های مختلف وجود خواهد داشت که انتخاب آن بر عهده مهاجرین است که دسترسی به کدامیک را ترجیح خواهد داد. در ادامه شرایط زندگی در آلمان و کانادا را از ابعاد مختلفی مقایسه خواهیم کرد.

هزینه زندگی:

  • آلمان: به طور کلی، هزینه زندگی در آلمان کمی کمتر از کانادا است. این امر به ویژه در مورد مسکن، حمل و نقل و مواد غذایی صادق است. هزینه زندگی دانشجویان در آلمان ماهانه ۸۵۰ تا ۱۴۰۰ یورو در نظر گرفته می‌شود.
  • کانادا: هزینه زندگی در کانادا، به خصوص در شهرهای بزرگ، می‌تواند بالا باشد و برای پوشش آن به مشاغلی با درآمد متوسط و بالا نیاز است. طبق آمار هزینه زندگی دانشجویان در کانادا ماهانه می‌تواند از ۱۵۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار در نظر گرفته شود که از آلمان بالاتر است.

شغل و درآمد:

  • آلمان: نرخ بیکاری در آلمان پایین است و در حال حاضر ۵.۷% می‌باشد. فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارد و حقوق و دستمزد در آلمان نیز به طور کلی بالا است.
  • کانادا: نرخ بیکاری در کانادا کمی بیشتر از آلمان بوده و ۵.۸% است، اما تفاوت بسیار کم و ناچیز است. فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجران ماهر در کانادا وجود دارد و به طورکل یافتن شغل به مهارت و تخصص افراد بستگی دارد.

تحصیل:

  • آلمان: تحصیلات در دانشگاه‌های دولتی آلمان برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است. کیفیت آموزش در آلمان نیز بسیار بالا است.
  • کانادا: شهریه دانشگاه‌ها در کانادا می‌تواند بالا باشد، اما بورسیه‌های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

درمان و سلامت:

  • آلمان: آلمان دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی با کیفیت بالا است که برای همه ساکنان در دسترس است.
  • کانادا: کانادا نیز دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی با کیفیت بالا است، اما ممکن است زمان انتظار برای دریافت خدمات طولانی‌تر باشد.

زبان:

  • آلمان: زبان رسمی آلمان، آلمانی است و برخی از مردم قادر به صحبت به زبان انگلیسی نیز هستند، اما برای زندگی در آلمان باید حتما به زبان آلمانی مسلط باشید.
  • کانادا: زبان‌های رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی هستند و زبان انگلیسی در آن بسیار فراگیرتر است و این زندگی را برای مهاجرین به خصوص ایرانیان راحت‌تر می‌کند.

فرآید مهاجرت:

  • آلمان: روش‌های مهاجرت به آلمان شبیه با سایر کشورهای اروپایی است و تنوع چندانی ندارد. اما برای هر فردی روشی مناسب در دسترس خواهد بود.
  • کانادا: فرآیند مهاجرت به کانادا نسبتا سخت‌تر از آلمان است، با این‌که برنامه‌های مهاجرتی متعددی برای افراد با مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف وجود دارد و تنوع بالاتر است، اما سیستم امتیازبندی آن تمامی مهاجرین را در رقابت با یکدیگر وارد کرده و برترین‌ها به کشور راه پیدا می‌کنند.

بررسی شرایط و هزینه های تحصیل در کانادا با تحصیل در آلمان

مهاجرت به آلمان یا مهاجرت به کانادا؟ کدام مقصد برای تحصیل مناسب است؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در آلمان نیازمند شرایط و مدارک عمومی و شبیه به یکدیگر هستند که از سوی تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در جهان مورد درخواست واقع خواهند شد. اما علاوه بر این موارد برخی از شرایط نیز وجود دارند که مختص به هر کشور بوده و با دیگر کشورها متفاوت هستند. در ادامه به بررسی و مقایسه ریک از این شرایط می‌پردازیم.

شرایط پذیرش

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا رقابتی است و به طور کلی به نمرات بالا، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و نامه‌های توصیه نیاز دارد. حتی در برخی رشته‌ها نظیر پزشکی باید در آزمون ورودی نیز موفق به قبولی شوید. اما شرایط پذیرش در دانشگاه های آلمان به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، به مدرک دیپلم با معدل بالا و مدرک زبان آلمانی نیاز دارید.

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه‌های کانادا انگلیسی است، اما برخی دانشگاه‌ها برنامه‌های فرانسوی زبان نیز ارائه می‌دهند. اما زبان تحصیل در اکثر دانشگاه‌های آلمان، آلمانی است، اما برخی دانشگاه‌ها برنامه‌های انگلیسی زبان نیز ارائه می‌دهند که در مقایسه با برنامه‌های آلمانی زبان بسیار محدودتر هستند. همچنین دانشگاه‌های هر دو کشور از دانشجویان مدرک زبان معتبر را درخواست خواهند نمود.

هزینه تحصیل در آلمان و کانادا

باید توجه داشته باشید که به طورکل کانادا مقصدی ارزان برای تحصیل شناخته نمی‌شود، اما در مقایه با انگلستان، آمریکا و استرالیا هنوز هم ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. همچنین دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان شهریه دریافت می‌کنند که مبلغ شهریه دانشجویان بین‌المللی بیش‌تر از دانشجویان شهروند و مقیم دائم است.

شهریه دانشگاه‌های کانادا سالانه با توجه به مقطع و رشته‌های تحصیلی مختلف می‌تواند از ۱۰ هزار تا ۹۰ هزار دلار کانادا را در بر بگیرد که دانشگاه‌های خصوصی گران‌تر از دانشگاه‌های دولتی خواهند بود. البته گزینه‌های بورسیه نیز بسیار زیاد هستند و کمک‌های مالی مختلفی را با مبالغ مختلفی به دانشجویان اعطا می‌کنند.

در مقابل تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان برای تمامی دانشجویان داخلی و بین‌المللی رایگان خواهد بود و هر ترم تحصیلی مبلغی کمتر از ۴۰۰ یورو بابت هزینه‌های ثبت‌نام و خدمات دانشجویی از دانشجویان اخذ می‌شود که مبلغی بسیار پائین است. حتی دانشگاه‌های خصوصی آلمان که شهریه دریافت می‌کنند هم از دانشگاه‌های کانادا ارزان‌تر خواهند بود و سالانه حداکثر ۳۰ هزار دلار هزینه خواهند داشت.

همانطور که مطالعه کردید ما شرایط هر ۲ کشور را بررسی کردیم و لازم به ذکر است که در مجموع انتخاب بین آلمان و کانادا برای زندگی و تحصیل می‌تواند دشوار باشد، زیرا هر دو کشور مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما هر دو یک مقصد بسیار مناسب و ایده‌آل در دنیای امروز تلقی می‌شوند. جهت رسیدن به مقصد ایده‌آل با توجه به شرایط فردی‌تان توصیه می‌کنیم با تیم موسسه آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم خود را کسب نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha