۰ نفر

در آفریقا؛

اینترنت قطع شد

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 831104
اینترنت قطع شد

اکثر مناطق غرب و مرکز آفریقا در پی آسیب دیدگی کابل‌های زیردریایی، با قطعی سرویس اینترنت روبرو شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت اداره کننده کابل زیردریایی آفریقایی سی‌کام تائید کرد خدمات در سیستم کابلی غرب آفریقا، مختل شده و مشتریانی که به این کابل متکی بودند، به کابل اکویانوی گوگل هدایت شدند که سی‌کام از آن استفاده می‌کند. سیکام اعلام کرد هنگامی که مسیری آسیب می‌بیند، تغییر مسیر ارتباطات به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

گروه نت‌بلاکس اعلام کرد اختلالات شبکه به دلیل آسیب دیدگی کابل‌ها، در سال‌های اخیر در آفریقا روی داده است. با این حال، اختلال اخیر، اختلال بزرگتری است و بررسی داده‌ها، یک اختلال بزرگ در ترانزیتهای بین‌المللی را نشان می‌دهد که احتمالا در لندینگ پوینت کابل شبکه زیردریایی یا نزدیک آن روی داده است.

دستکم ده‌ها کشور آفریقایی با این اختلال روبرو شده اند و نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن خدمات ضروری در کشورهای گرفتار اختلالات جدی مانند ساحل عاج، وجود دارد.

بخش زیادی از ترافیک اینترنت آفریقا در مقایسه با قاره‌های دیگر، در دستگاه‌های موبایل است و بسیاری از کسب و کارها برای خدمات رسانی به مشتریانشان، به اینترنت متکی هستند.

طبق بررسی نت‌بلاکس، کشورهای لیبریا، بنین، غنا و بورکینافاسو، با شدیدترین اختلالات روبرو شدند. شرکت زیرساخت اینترنت «کلودفلر»، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اختلالات اینترنتی بزرگ در گامبیا، گینه، لیبریا، ساحل عاج، غنا، بنین و نیجریه،‌ ادامه دارد. نامیبیا و لسوتو هم با اختلال اینترنت روبرو هستند.

بر اساس گزارش اپراتور مخابرات وداکام آفریقای جنوبی هم مشکل اتصال را به خرابی کابل زیردریایی نسبت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha