۰ نفر

چراغ سبز بایدن برای برکناری نتانیاهو

۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۲۰
کد خبر: 830985
چراغ سبز بایدن برای برکناری نتانیاهو

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از چاک شومر که بشدت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی شد, حمایت کرد مواضع رهبر سنا را ستود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا, بایدن گفت که شومر به عنوان بالاترین مقام یهودی آمریکایی در نظام سیاسی آمریکا «سخنرانی خوبی» در مورد اسرائیل کرد.

الجزیره به نقل از وی نوشت: من فکر می‌کنم که او در مورد نگرانی جدی سخن گفت که بسیاری از آمریکایی‌ها نیز با آن موافقند.

به گزارش ایرنا, شومر پیش تر در شدیدترین انتقاد علنی یک مقام آمریکایی از نتانیاهو، خواستار برگزاری انتخاباتی در فلسطین اشغالی برای تعیین نخست‌ وزیر جدید رژیم صهیونیستی به جای او شد.

شومر که بلند پایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا است، در اظهاراتی در صحن مجلس سنا گفت: ائتلاف نتانیاهو بعد از ۷ اکتبر دیگر هیچ تناسبی با نیازهای (رژیم) اسرائیل ندارد.

وی گفت: دنیا از آن موقع به بعد دچار تغییراتی شگرف شده و اسرائیلی‌ها هم‌اکنون دارند با چشم‌اندازهایی در حکمرانی که در گذشته گیر کرده است، خفه می‌شوند.

رهبر حزب اکثریت در مجلس سنای آمریکا همچنین گفت که نتانیاهو اجازه داد حیات سیاسی او بر منافع اسرائیل پیشی بگیرد و بدین طریق راهش را گم کرد.

شومر از همسویی نتانیاهو با سیاستمداران راست‌ افراطی در کابینه اسرائیل نیز انتقاد کرد و افزود که این سیاست موجب شده حمایت‌های عمومی از (رژیم) اسرائیل به پائین‌ترین سطوح در طول تاریخ تنزل پیدا کند. چنانچه (رژیم) اسرائیل به دولت مطرود تبدیل شود دوام نخواهد آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha