۲ نفر

قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی در مقایسه با انواع آب تصفیه کن ایرانی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 830511
قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی در مقایسه با انواع آب تصفیه کن ایرانی

استفاده از دستگاه تصفیه آب بعنوان یکی از موثرترین راه‌های تأمین آب پاک و سالم جهت مصارف خانگی به شمار می‌رود. تصفیه آب به معنای از میان بردن آلودگی‌ها و مواد مضر موجود در آب بوده و این فرآیند توسط انواع تجهیزات تصفیه صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که این تجهیزات بر اساس نوع و نحوه عملکرد، قادر به حذف یک یا چند نوع آلاینده بوده و میزان حذف آلودگی‌ها، به کیفیت فیلتراسیون آنها وابسته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بطور کلی هرچه قیمت دستگاه‌ تصفیه آب بالاتر باشد، کیفیت و تعداد مراحل فیلتراسیون آن افزایش یافته و از قدرت و کارایی بیشتری برخوردار خواهد بود. امروزه از انواع آب تصفیه کن با سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس، بعنوان بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات تصفیه یاد می‌شود. زیرا سیستم اسمز معکوس با استفاده از خواص اسمزی آب، قادر به حذف انواع آلاینده‌ها و ذرات معلق و محلول در آب با دقتی معادل 0.0001 میکرون می‌باشد.

در صورتی که فیلتراسیون تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب فاقد استانداردهای لازم باشد، کیفیت و قدرت تصفیه کاهش یافته و میزان کمتری از آلاینده‌ها حذف خواهند شد. به همین دلیل لازم است در هنگام خرید، کیفیت فیلتراسیون و قطعات دستگاه به دقت بررسی شوند. از آنجا که قیمت دستگاه تصفیه آب از عوامل موثر بر کیفیت تصفیه می‌باشد، در ادامه به بررسی دلایل اختلاف قیمت موجود در میان انواع آب تصفیه کن خواهیم پرداخت.

مقایسه دستگاه تصفیه آب تایوانی با ایرانی

با ورود به بازار تجهیزات تصفیه، با انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی و ایرانی مواجه خواهید شد. در نخستین نگاه و حتی از لحاظ ظاهری، کیفیت مدل‌های تایوانی بالاتر بنظر می‌رسد. شاید بپرسید چرا؟ زیرا تولیدکننده داخلی واقف است که مشتری به دلیل قدرت خرید پایین، انتخابی جز برند ایرانی ندارد. این موضوع مهم سال‌های متمادی تولیدات داخلی کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

انواع لوازم خانگی با نازل‌ترین کیفیت ممکن به بازار عرضه می‌گردند و بعلت قیمت پایین، هنوز هم خریدار دارند. اما نگاه برندهای تایوانی به بازارهای خارجی بوده و منافع خریدار را دقیقاً آنالیز نموده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت کیفیت دستگاه تصفیه آب ایرانی با انواع مدل‌های تایوانی قابل مقایسه نیست. از مهمترین دلایل اختلاف کیفی قابل اشاره بین تجهیزات تصفیه آب تایوانی و ایرانی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تکنولوژی: تکنولوژی بکار رفته در تولید انواع دستگاه تصفیه آب ایرانی، قدیمی بوده و به روز نیست. ساخت مدل‌های تایوانی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته مطابق با استانداردهای روز دنیا صورت می‌پذیرد.
  • کیفیت قطعات: کیفیت بالای قطعات موجب افزایش طول عمر مفید دستگاه تصفیه آب می‌گردد. کیفیت قطعات تعبیه شده در انواع آب تصفیه کن تایوانی نسبت به مدل‌های ایرانی بسیار بالاتر بوده که به کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری از دستگاه نیز منجر خواهد شد.
  • فیلتراسیون: در تولید انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی از فیلترهای باکیفیت و مرغوب که استانداردهای جهانی را دریافت نموده‌اند استفاده می‌گردد. این فیلترها قادر به حذف کامل آلاینده‌های موجود در آب مطابق با استانداردهای آب شرب هستند. کیفیت فیلتراسیون در انواع آب تصفیه کن ایرانی پایین‌تر بوده و میزان آلاینده کمتری را حذف می‌نمایند.
  • استانداردهای بین المللی: استانداردهای بین المللی اخذ شده توسط برندهای معتبر تولیدکننده دستگاه تصفیه آب تایوانی، نشان از کیفیت بالا و استفاده از مواد اولیه مرغوب در محصولات تولیدی دارند. عدم نظارت و تولید محصولات فاقد استانداردهای بین المللی، کاهش محسوس کیفیت تجهیزات تصفیه آب ایرانی را در پی داشته است.

قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی در مقایسه با انواع آب تصفیه کن ایرانی

مقایسه قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی و ایرانی

در بازار تجهیزات تصفیه تفاوت چشمگیری میان قیمت دستگاه تصفیه آب ایرانی و تایوانی مشاهده خواهید نمود. بطور کلی قیمت تجهیزات تصفیه با میزان طول عمر مفید و کیفیت آنها ارتباطی مستقیم دارد. زیرا هرچه کیفیت قطعات و فیلتراسیون بکار رفته در ساختار دستگاه افزایش یابد، قیمت تمام شده آن نیز بیشتر خواهد بود. از مهمترین عوامل موثر بر اختلاف قیمت دستگاه تصفیه آب می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • قطعات و فیلتراسیون: یکی از مهمترین عوامل تفاوت در قیمت دستگاه تصفیه آب، کیفیت قطعات و فیلتراسیون مورد استفاده می‌باشد. افزایش کیفیت قطعات و فیلتراسیون به افزایش قیمت دستگاه منجر خواهد شد.
  • تعداد مراحل فیلتراسیون: تعدد فیلترهای بکار رفته در ساختار تجهیزات تصفیه، موجب افزایش قیمت دستگاه تصفیه آب خواهد شد. افزایش مراحل فیلتراسیون، پالایش آلاینده‌های بیشتر را در پی داشته و بر کیفیت آب خروجی می‌افزاید.
  • مخزن ذخیره‌ سازی: نوع و گنجایش مخزن‌ ذخیره سازی بر قیمت دستگاه تصفیه آب تأثیرگذار خواهد بود. هرچه گنجایش مخزن بیشتر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت تمام شده تجهیزات تصفیه نیز افزایش خواهد یافت.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: وجود گارانتی و خدمات پس از فروش موجب اعتماد بیشتر خریدار به محصول مورد نظر می‌گردد. مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده توسط تولیدکننده، بر قیمت دستگاه تصفیه آب موثر خواهد بود.

قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی در مقایسه با انواع آب تصفیه کن ایرانی

دلایل افزایش قیمت آب تصفیه کن در کشور

افزایش بی‌رویه قیمت انواع آب تصفیه کن خانگی در ایران، به ویژه در مدل‌های تایوانی و یا مونتاژی با قطعات وارداتی، به عوامل مختلفی وابسته بوده است. متأسفانه این افزایش قیمت نه تنها بر رشد کیفی تجهیزات موثر نبوده، بلکه گاهاً موجب افت کیفیت محصولات نیز گردیده است. از دلایل اصلی افزایش قیمت انواع آب تصفیه کن در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش نرخ ارز: یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران، افزایش نرخ ارز است. بسیاری از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت آب تصفیه کن وارداتی هستند و با افزایش نرخ ارز، قیمت این قطعات نیز افزایش می‌یابد.
  • تغییر قوانین و مقررات: تغییر در مقررات و قوانین واردات نیز می‌تواند به افزایش قیمت آب تصفیه کن خانگی منجر شود. این تغییرات می‌توانند از افزایش گمرکی تا محدودیت‌های وارداتی برای تولیدکنندگان باشند، که هر دو توانایی تولید باکیفیت و دارای قیمت مناسب را کاهش می‌دهند.
  • هزینه‌ حمل و نقل: برخی از قطعات و فیلتراسیون آب تصفیه کن خانگی از کشورهای دیگر وارد شده و هزینه حمل و نقل آنها نیز به قیمت نهایی افزوده ‌می‌شود. در شرایطی که هزینه حمل و نقل بین المللی افزایش ‌یابد، قیمت نهایی تجهیزات تصفیه نیز افزایش خواهد یافت.
  • افزایش قیمت مواد اولیه: قطعات و مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت انواع آب تصفیه کن خانگی، با افزایش قیمت جهانی مواجه بوده است. این امر نیز به افزایش قیمت دستگاه تصفیه آب در بازار داخلی منجر گردیده است.
  • نوسانات بازار: نوسانات قیمت‌ در بازار نیز می‌تواند به افزایش قیمت آب تصفیه کن خانگی در ایران منجر شود. عوامل مختلفی چون عرضه و تقاضا، تغییرات قیمتی سایر کالاها و سرمایه‌گذاری‌های بین ‌المللی، موجب ایجاد نوسان در قیمت‌ها می‌شوند.

آبگونه؛ جشنواره بهترین قیمت دستگاه تصفیه آب

شرکت آبگونه پالایش گستر نوین با سال‌ها تجربه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع آب تصفیه کن خانگی، نیمه صنعتی و پیش تصفیه در کشور، بهترین قیمت دستگاه تصفیه آب را در غالب جشنواره‌های فصلی خود ارائه نموده است. با خرید تجهیزات تصفیه از شرکت آبگونه، از گارانتی طلایی 24 ماهه تعویض قطعات و خدمات پس از فروش مادام العمر بهره‌مند خواهید شد.

لطفاً قبل از انتخاب و خرید آب تصفیه کن، نسبت به اخذ مشاوره رایگان از کارشناسان فروش شرکت آبگونه اقدام فرمایید. با اخذ مشاوره، مناسب‌ترین قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی با کیفیتی بالا را در اختیار خواهید داشت.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مهندس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    وقتی کیفیت آب ارائه شده از سوی دولت بد باشد ، مردم به دستگاه تصفیه هجوم می آورند ، وقتی شاهکار دولت احمدی نژاد این شد که کلر گران است ، به آب اسید هیدروکلریدریک ( وایتکس ) بزنند برای تصفیه آن و هنوز هم سنت است در شهرهای جنوبی به ویژه استان بوشهر ( خودتان بروید و ببینید تاسیسات آب هر شهر را ) ، مردم هجوم می برند به دستگاه تصفیه ، وقتی مثل هندوستان تازه در مراکز استان ما آب تصفیه می فروشند مثل فیلم هندی وووو
  • مشهدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    نیازبه راهنمایی برای خریددارم.
  • ساسان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    من سه ساله نوع تایوانی رو دارم وخیلی راضی هستم
  • محمد شمس IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    بسیار تا بسیار عالی و مهیج بود مو به تن راست و همگی به جمله ای ریخت تا جایی که قسم یاد کردم کارخانه تصفیه آب بزنم و بسیار تولید کنم و دیدم موش های فاضلابی که تصفیه شده استحمام میکنن