۰ نفر

صخره‌های مرجانی دوباره فعال می‌شوند

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبر: 830280
صخره‌های مرجانی دوباره فعال می‌شوند

صخره‌های مرجانی می‌توانند فقط در مدت چهار سال آینده بازگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس گزارش ارث، صخره‌های مرجانی اکوسیستم‌های حیاتی زیر آب هستند. با این حال، تغییرات آب‌وهوایی و اقدامات انسانی موجودیت آنها را تهدید می‌کند و زنگ خطری است، زیرا صخره‌های مرجانی، پناهگاه موجودات دریایی بی‌شماری هستند.

دانشمندان به تازگی قدرت شگفت‌انگیز صخره‌های مرجانی را کشف کرده‌اند. توانایی‌های احیاکننده شگفت‌انگیز با کمی کمک می‌توانند صخره‌های مرجانی بازسازی‌شده را فقط در مدت چهار سال بازگردانند تا دوباره فعالیت داشته باشند.

محققان بیان کردند که هیچ راه کاملی برای احیای صخره‌ها وجود ندارد. بهترین رویکرد به مکان خاص، انواع مرجان‌های موجود و میزان محافظت از محیط اطراف بستگی دارد.

نتایج تحقیق نشان داد که احیای فعال صخره‌ها با پیوند مرجان‌ها می‌تواند به‌طور قابل توجهی سلامت آنها را بهبود بخشد و کشفی واقعاً دلگرم کننده است.

دکتر تیم لامونت از دانشگاه لنکستر انگلستان در این‌باره اظهار کرد: اگر بتوانیم شرایط آب‌وهوایی را حفظ کنیم که امکان بقای مرجانی را فراهم می‌کند، می‌توان حتی صخره‌های بسیار آسیب‌دیده را به سیستم‌های سالم و عملکردی در مدت زمان نسبتاً کوتاه بازگرداند.

نتایج تحقیق کنونی، زنگ بیدارباشی است که می‌توانیم صخره‌های مرجانی خود را احیا کنیم، اما باید سریع عمل کنیم. با اجرای رویکردی چند جانبه بازسازی، حفاظت از محیط زیست و اقدامات تغییرات آب‌وهوایی می‌توانیم آینده این شگفتی‌های زیر آب را تضمین کنیم.

نتایج این تحقیق در مجله Current Biology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha