۰ نفر

روسیه سفیر سوئیس را احضار کرد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 830274
روسیه سفیر سوئیس را احضار کرد

در واکنش به تصمیم پارلمان سوئیس برای پیشبرد طرح انتقال دارایی‌های مسدودشده روسیه به اوکراین، وزارت خارجه روسیه سفیر این کشور در مسکو را احضار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد «کریستینا مارتی لانگ» سفیر سوئیس در مسکو را درباره تصمیم پارلمان این کشور برای تسهیل مصادره دارایی‌های روسیه احضار کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در ۱۲ مارس، وزارت امور خارجه روسیه سفیر سوئیس در مسکو را احضار کرد تا به تصمیم پارلمان سوئیس مبنی بر آغاز پی‌ریزی مبنای قانونی یک سازوکار برای مصادره دارایی‌های دولتی (روسیه) در خاک سوئیس اعتراض کند.»

در این بیانیه آمده که مسکو این اقدام مقامات سوئیس را به‌شدت محکوم کرده و آن را «نقض آشکار مصونیت دولت‌ها» در «اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین‌الملل» می‌داند.

پارلمان سوئیس اخیرا با ۲۱ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع، با مصادره دارایی‌های مسدودشده روسیه در سوئیس به نفع اوکراین موافقت کرد. برخی ارزیابی‌ها حاکی از این هستند که روسیه بیش از ۹ میلیارد دلار دارایی توقیف‌شده در سوئیس دارد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانیه اظهار کرد: «هر گونه تجاوز به اموال دولتی روسیه تحت عنوانِ ساختگی «مکانیسم جبران» چیزی نیست جز سرقت در سطح دولتی.»

در این بیانیه آمده است: «اگر سوئیس دارایی‌های دولتی روسیه را مصادره کند، مسکو ناچار به اتخاذ گام‌های تلافی‌جویانه‌ای خواهد بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha