۰ نفر

حمله حزب الله ارزش شکل را کاهش داد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبر: 830242
حمله حزب الله ارزش شکل را کاهش داد

حمله گسترده موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی موجب کاهش ارزش واحد پول این رژیم در بازارهای مالی جهان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، روزنامه صهیونیستی «گلوبز» نوشت: ارزش شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به خاطر تشدید تنش ها در شمال (سرزمین های اشغالی) به شدت افت کرد.

براساس این گزارش، در هفته گذشته، ارزش شیکل نسبت به دلار آمریکا و یورو، در بازار فارکس، ۲ درصد کاهش یافته است.

«رونن مناخیم» اقتصاددان ارشد بانک «مزراحی تفاحوت» در سرزمین های اشغالی درباره دلایل کاهش ارزش واحد پول رژیم صهیونیستی به گلوبز گفت: تنش ها در جبهه شمالی جنگ موجب شد تا ارزش شیکل در بازار فارکس کاهش یابد.

وی، احتمال تزریق ارز به بازار برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش شکیل نسبت به دیگر ارزها را بعید ندانست.

به گزارش ایرنا، حزب الله لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اطراف شهر بعلبک در شرق لبنان، پایگاه هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی در پادگان «کیلع» و پایگاه موشکی و توپخانه ای این رژیم در «یوآو» و همچنین پایگاه های توپخانه ای در اطراف آن را با بیش از صد موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله در بیانیه ای دیگر اعلام کرد که پایگاه «الراهب» رژیم صهیونیستی را با موشک برکان هدف قرار داده است.

منابع خبری صبح امروز اعلام کردند که بیش از ۳۰ موشک از جنوب لبنان به اهداف و شهرک های صهیونیست نشین در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و منطقه جولان اشغالی سوریه شلیک شد.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی، مجموع موشک های شلیک شده را یکصد موشک اعلام کرد و از فعال شدن سامانه پدافندی این رژیم در پی این حمله خبر دادند که ۳۰ فروند از این یکصد موشک در یک لحظه به فلسطین اشغالی و منطقه اشغالی جولان شلیک شد.

رزمندگان مقاومت لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه وارد رویارویی با دشمن صهیونیستی شده‌ و در امتداد بیش از یکصد کیلومتر، بارها مواضع اشغالگران را هدف قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha