۴ نفر

انتشار داده‌های آزمون کارآموزی وکالت برای اولین بار

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 830207
انتشار داده‌های آزمون کارآموزی وکالت برای اولین بار

یک کارشناس حقوقی از انتشار داده های آزمون وکالت پس از مدت ها پیگیری خبر داد و گفت: موضوع رفع انحصار از آزمون های حقوقی از جمله وکالت مدت هاست که توسط جامعه حقوقی دنبال می‌شود که در نهایت در سال ١۴٠٠ مجلس انقلابی با اکثریت آرا رفع انحصار از آزمون وکالت و رقابتی شدن آن را تصویب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حامد دهقان در گفت و گو با خبرنگار  اقتصاد آنلاین با بیان اینکه تا امروز سابقه نداشت داده های آزمون وکالت منتشر شود، اظهار کرد: پس از رفع انحصار از آزمون وکالت مقرر شد افرادی که ٧٠درصد میانگین یک درصد بالاترین نمرات کسب شده را اخذ کنند به عنوان کارآموز وکالت شروع به کار نمایند.

وی افزود: تصویب قانون مذکور باعث اعتراض برخی از ذینفعان از جمله وکلای دادگستری شد زیرا آنها معتقد بودند که قانون مذکور موجب شده  افرادی که صلاحیت علمی ندارند جذب شوند.همچنین برخی از وکلای دادگستری در رسانه ملی و مطبوعات مدعی شدندافرادی با تراز نمره ٢ یا ٣ یا ۴ جذب شده اند.

این کارشناس حقوقی با اشاره به انتشار داده های آزمون کارآموزی وکالت برای نخستین بار تصریح کرد: فرآیند دسترسی به داده های آزمون بسیار سخت و پیچیده بود زیرا سازمان سنجش، مرکز وکلا و کانون وکلا از انتشار این داده ها تحت عنوان مممنوعیت انتشار اطلاعات شخصی و رعایت حریم خصوصی امتناع می کردند.

دهقان با بیان اینکه مکاتبات متعددی جهت انتشار داده های آزمون کارآموزی وکالت انجام شده است، خاطرنشان کرد: پس از اینکه سازمان سنجش همکاری های لازم جهت انتشار داده های آزمون کارآموزی وکالت را نداشت، نسبت به طرح مساله در کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام و سرانجام مقرر شد تا این داده ها منتشر شود.لازم به ذکر است در درخواست های عنوان شده صرفا دریافت نمرات، تعداد شرکت کنندگان، انصرافی ها و سهمیه ای ها، ترازها و ... مدنظر بود بنابراین ارائه این آمار مغایر با رعایت حریم و اطلاعات شخصی افراد نبود.

وی گفت: براساس آمار منتشر شده؛ در آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲، ۱۰۳ هزار و ۲۷۳ نفر ثبت نام کرده که در روز آزمون ۱۶۸ هزار و ۳۱ نفر غایب و ۸۶ هزار و ۴۴۲ نفر در آزمون شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۹۱ نفر مجاز شده اند.

این کارشناس حقوقی افزود: بیشترین نمره کل ۱۲ هزار و ۲۲۸، کمترین نمره کل منفی هزار و ۸۴۱، نمره حدنصاب سهمیه آزاد ۶هزار و ۶۴۸، نمره حدنصاب ایثارگر ۵ هزار و ۶۹۸، تعداد مجازین با سهمیه آزاد ۱۲ هزار و ۶۰۱، تعداد مجازین با سهمیه ایثارگری ۲ هزار و ۱۸۵ نفر بوده است.

دهقان با بیان اینکه بالاترین تراز در آزمون وکالت ۱۵هزار است و صرفا یک نفر موفق به اخذ تراز بالاتر از ۱۲ هزار شده است، تاکید کرد: در این آزمون، ۱۳۵ نفر نمره بین ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۹۹۹، ۱۶نفر نمره بین ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۹۹۹ دریافت کرده اند و بیشترین تعداد پذیرفته شدگان در ردیف نمره های  ۶ هزار تا۹ هزار بوده اند.

وی تاکید کرد: تحلیل داده های آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که این آزمون یا از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده و یا اینکه سوالات طرح شده از استانداردهای مطلوبی برخوردار نبوده زیرا فقط یک نفر از شرکت کنندگان موفق به اخذ نمره بالاتر از ۱۲ هزار شده است.

انتشار داده‌های آزمون کارآموزی وکالت برای اولین بار

انتشار داده‌های آزمون کارآموزی وکالت برای اولین بار

جدول آمار آزمون اسکودا سال ۱۴۰۲ و آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ را با کلیک بر روی لینک ها می‌توانید دانلود کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اسد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با کمال تشکر از دوست گرامی آقای حامد دهقان آیا نمره میانگین یک درصد مرکز را دارید لطفا به مناطلاع بدهید
  • اسد2 IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با کمال تشکر از آمارهای ارایه شده توسط آقای حامد دهقان من چطور می توانم با ایشان تماس داشته باشم و از ایشان کمک بگیرم لطفا با ای میل با من در تماس باشند تا شماره تلفن بدهم