۰ نفر

همکاری ایران و ویتنام در حوزه حلال

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبر: 829741
همکاری ایران و ویتنام در حوزه حلال

سفیر ویتنام در ایران امروز (یکشنبه) با سرپرست دفتر تخصصی امور بین‌الملل و حلال سازمان استاندارد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از استاندارد، لوئونگ هوییسفیر ویتنام با ابراز خرسندی از روابط خوب و موثر میان دو طرفه به امضای برنامه اجرایی یادداشت تفاهم دو کشور در جریان اجلاس مجمع عمومی 2023 ایزو در استرالیا، اشاره کرد و برای ایجاد ساختارهای همکاری در صدور گواهی حلال، خواستار بهره‌مندی از همکاری‌های بیشتر طرف ایرانی در زمینه انجام مقایسات بین آزمایشگاهی، تبادل کارشناسان و هیئت‌های فنی با هدف افزایش ظرفیت‌های علمی و فنی به ویژه در حوزه حلال شد.

سید ابراهیم ابراهیمی در این دیدار با بیان اینکه یکی از اصول تجارت، پذیرش استانداردهای متقابل بر اساس استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی است گفت: این امر سبب تسهیل تجارت و ترخیص سریع کالاهای تجاری از گمرکات می‌شود و خوشبختانه استانداردهای ملی دو کشور میان طرفین مبادله شده است.

وی آمادگی کامل سازمان ملی استاندارد ایران برای ارائه کمک‌های فنی و انتقال تجربیات برای اجرای برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مشترک به ویژه در زمینه کمک به استقرار زیر ساخت‌های حلال و گسترش تجارت حلال میان دو کشور با ایجاد یک نهاد ملی صدور گواهی حلال در آن کشور را اعلام نمود.

در پایان این نشست مقرر شد طرفین با برگزاری جلسات آنلاین پیش شرط‌های ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های مورد توافق را مهیا نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha