۰ نفر

کاهش ۲۳ درصدی تصادفات جاده‌ای در این استان

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبر: 829674
کاهش ۲۳ درصدی تصادفات جاده‌ای در این استان

استاندار سمنان با اشاره به تردد بالای خودروها در جاده‌های این استان پهناور از کاهش ۲۳ درصدی تصادفات جاده‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا هاشمی ۲۰ اسفندماه در رزمایش طرح نوروزی استان سمنان که با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندهی انتظامی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل میراث فرهنگی استان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیرعامل هلال‌احمر، مدیرکل، اورژانس استان، پلیس راه و... برگزار شد اظهارکرد: حضور میدانی پلیس‌راه و دیگر نیروهای خدوم انتظامی در طول راه‌های استان سبب شده که علی‌رغم تردد بالای مسافران و زوار، میزان تصادفات جاده‌ای در این استان از ابتدای سال تاکنون ۲۳ درصد کاهش بیابد.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در بین دو استان قم و خراسان رضوی از این استان به عنوان بین‌الحرمین ایران اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: مردم استان سمنان افتخار خادمی زوار حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) را داشته و هر ساله میزبان زوار این دو حرم نورانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مداوم نیروهای خدوم و جهادگر پلیس راه، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راهور، نیروهای انتظامی در طول مسیر طولانی بزرگراه امام رضا (ع) که بخش عمده آن در استان سمنان واقع شده سبب شده که میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان کاهش بیابد.

استاندار سمنان گفت: استقرار نیروها در طول محورها، روستاهای در مسیر جاده های اصلی و برپایی نمایشگاه های مختلف در ایام نوروز و...طی سال‌های گذشته به کاهش تصادفات منجر شد که این روند امسال نیز ادامه خواهد یافت. البته فعالیت های آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده نیز در تحقق این مهم بسیار ضروری‌ست.

هاشمی با اشاره به نزدیکی به تعطیلات پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی از همه نیروها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در جاده‌های استان خواست: با حضور در جاده‌ها و محورها به کاهش بیشتر تلفات جاده‌ای در استان و کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه محورهای استان در ایام پایانی و ابتدایی سال روزهای پرترافیکی دارند ادامه داد: در همین ارتباط کارگروه خدمات سفر استان جلسات منظمی برگزار و زمینه را برای سفر ایمن زوار و مسافران فراهم می‌کند.
استاندار سمنان افزایش ماندگاری مسافران در استان را دیگر هدف‌گذاری مسوولان استان برشمرد و اظهار کرد: توقف مسافران در مسیر نه تنها به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای کمک می‌کند بلکه به بهبود رونق اقتصادی و افزایش اقتصاد گردشگری در استان کمک خواهد کرد.
وی از برپایی نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی در ورودی همه شهرهای این استان در ایام نوروز امسال خبر داد و عنوان کرد: همه دستگاه‌های مسوول در حوزه سفر، خود را برای سفرهای پایان سال آماده کردند.
هاشمی در بخش دیگری به تمجید از حضور مردم استاندر انتخابات اسفندماه پرداخت و خاطرنشان کرد: استان سمنان از جمله استان‌هایی بود که میزان مشارکت مردم در آن در مقایسه با انتخابات دوره قبل افزایش یافت.

هاشمی افزود: استان سمنان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس از نظر میزان مشارکت رتبه ۱۷ کشور را به خود اختصاص داده بود اما در انتخابات امسال استان سمنان در بین استان‌های کشور حائز رتبه دوازدهم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha