۰ نفر

وام مسکن چند؟

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبر: 829632
وام مسکن چند؟

به‌دنبال افزایش قیمت اوراق حق‌تقدم وام مسکن، با وام خرید ۹۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن پس از کسر هزینه خرید اوراق می‌توان ۴ متر خانه در منطقه یک تهران خریداری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف وام خرید مسکن از محل اوراق حق‌تقدم (تسه)‌ برای زوجین تهرانی به ۸۰۰ میلیون تومان و با احتساب وام تعمیر (جعاله) به ۹۶۰ میلیون تومان است.

در سایر شهرها این وام ۳۲۰ میلیون تومان است. برای تهیه این تسهیلات، متقاضی (زوج‌ها) باید معادل ۲ برابر رقم وام یعنی ۱۹۲۰ برگه اوراق حق‌تقدم وام مسکن (تسه) را خریداری کنند.

بررسی بازار فرابورس نشان می‌دهد متوسط قیمت هر برگه اوراق وام مسکن به حدود ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

این بدان معناست که متقاضی دریافت وام در شهر تهران باید ۲۸۸ میلیون تومان هزینه کند. بنابراین مبلغ وام باقیمانده برای متقاضی ۶۷۲ میلیون تومان خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش مرکزی آمار ایران متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در دیماه امسال به حدود ۸۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. با توجه به این مسئله، با وام خرید مسکن بانک مسکن تنها می‌توان حدود ۸.۳ متر خانه در تهران خریداری کرد.

در منطقه یک تهران که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آن به حدود ۱۶۶ میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته با وام خرید مسکن می‌توان حدود ۴ متر مسکن خرید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 0
    مستاجر جدید خواستید بیارید از مستاجر شماره. تلفن صاحب خونه قبلی بگیرید. و به مرسید این فرد چه طور ادمی هست. همین طور که مستاجر این حق داره که بدونه صاحب خونه چه طوری هست و میره 20 تا خونه را نگاه میکنه خوب طبیعی هست که صاحب خونه هم 10 مستاجر به بینه یکدوم که ظاهر اراسته و بدون خلکوبی و با حجاب باشه را انتخواب کنه که خونه را بهش امانت اجاره بده و حتما سوابق خود مستاجر را از شماره مالک قبلی که تو قرار داد پارسال هست جویا بشه.    تو کشور انگلیس هم سایت استعلام مستاجر وجود داره مثل اسنپ و نمره دادن دانشجو به استاد صاحب خونه باید نمره به مستاجر بده اگه نمره منفی مستاجر بگیره چون سیستم سراسری هست دیگه تو کل کشور کسی بهش خونه نمیده مگر این که صاحب خونه خودش در حد مستاجر باشه این طوری دادگاه ها هم خلوت تر میشه