۲ نفر

فوری؛ افزایش تعطیلات در مجلس تصویب شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبر: 829621
فوری؛ افزایش تعطیلات در مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات موافقت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

ماده واحده- ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری(با اصلاحات و الحاقات بعدی) مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«ماده ۸۷- ساعات کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی ۴۰ ساعت در هفته است و تلفیق و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت ساعت مذکور و در چارچوب دستورالعملهای پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد بر عهده دستگاه ذیربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیأت علمی از ساعات موظف در طرح‌های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

تبصره ۱- کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعت کاری خود را تا یک چهارم کار روزانه حداکثر ۱۰ ساعت تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا و نحوه محاسبه سوابق خدمتی این قبیل کارمندان متناسب با ساعت کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۲- متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادثی غیر مترقبه و شیوع بیماریهای فراگیر یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران ساعات کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان و تصمیم آموزشی فارغ از رعایت سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.

تبصره ۳- همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمات رسان نظیر واحدهای ذیربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستانها، مراکز بهداشتی و درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی و انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در ۵ روز هفته تنظیم نمایند.

تبصره ۴- در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ۴ هفته متوالی استفاده شده‌ است، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به ترتیب به ۴۰ ساعت کار در هفته و ۱۶۰ ساعت کار در ۴ هفته متوالی اصلاح می‌شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • فرهنگ IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    کشور همیشه تعطیل کشوری که مردم برای فعالیت حال ندارند و به جرعت می توان گفت که بی حالتون کشور روی زمین است و مردمی که انگیزه ای برای زندگی ندارند .
  • فریدون فرهادی سردشت IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    مهم آن است دولت زودتر درسال جدید به تمام دستگاهها سراسر کشور ابلاغ نمایند وهبات نظارت بازرسی نظارت نمایند که سازمانها تعلل ننمایند ویا مدیران اداری سلیقه ای عمل نمایند
  • عبد المجید زرگر IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    خیلی به ملت فشار می آید دو روز کار در هفته هم کافی است مگر سابق این همه اداره بود
  • US ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    مرتضی چی بودی شدی جرتضی همینطوری کارمندا نمیشود پیدا کرد ساعت خدمت خدا رحم کنه به اخرش
  • ناشناس BR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    7 0
    باسلام و احترام مجلس انقلابی باید در این روزها به فکر وضعیت اقتصادی و معیشت مردم با رسیدن ماه مبارک رمضان باشد تا مایحتاج وکالاهای مصرفی و ضروری با کاهش قیمت بدست مردم برسد نه افزایش قیمت اقلام مصرفی.
  • کارمند هلال احمر IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    4 0
    سلام ماه چهار هفته نیستا. بلکه ۴هفته و دو روزه معمولا
  • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    9 0
    کارگرا آدم نیستند.. خوب روزه نمیگیریم.. روزی 14 ساعت کار باید بکنم.. حقوقم یک هفته در ماه جواب میده
  • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    12 5
    سلام . این چه قانونیه . مگر کارمندان بانک ها ادم نیستن .. خانواده ندارن . بانک هم مثل سایر ادارات خدمات به ارائه می دهند . این کار مصداق بارز تبعیض ناروا می باشد و مخالف اصل ۳ قانونی اساسی می باشد
  • پرویز IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    سلام خوبه فقط لقمه را دور سر نگردانید روزهای هفته را جابجا کنید مرگ یک بار شیون یکبار از همین شنبه ۴ فروردین را پنج شنبه وروز یکشنبه هم جمعه که با دنیا هم رنگ بشویم به همه تقویم نگار هم پولی بدهید تا ضرر نکند همه اش عوض کنند
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    شامل برده ها نمیشه این قانون
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    عدالت‌چه‌کلمه‌پر‌معنا‌و‌عدالت‌یعنی‌چه‌
  • محمد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    وقتی بانک‌ها تعطیل نباشن هیج تا تعطیل نیست چه قانون مسخره ای بانک ها که خدماتشان غیر حضوری هست باید باز باشن