۱ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

افزایش ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه / طلا ارزان می‌شود یا گران؟

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبر: 829515
افزایش ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه / طلا ارزان می‌شود یا گران؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ادامه روند صعودی قیمت انس جهانی می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا و سکه شود عرضه ربع سکه و کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی را دو عامل مهم برای ثبات قیمت‌ها در روزهای پایانی سال عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه تغییرات اندکی داشت؛ هر قطعه سکه تمام طرح جدید در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان رسیده است.
نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: در یک هفته اخیر قیمت انس جهانی طلا ۱۴۸ دلار افزایش داشته است؛ امروز نیز هر انس ۲۴ دلار رشد داشت در بازارهای داخلی نیز روند قیمت در طول یک هفته اخیر افزایشی بود.
وی افزود: در مجموع در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۰۳ هزار تومان افزایش داشت،  قیمت سکه یک طرح جدید با ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان  رسید،  سکه یک طرح قدیم با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش ۲۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی نیز با ۴۵۰ هزار تومان افزایش ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رشد ۷۰۰ هزار تومانی حباب سکه گفت: حباب به تبع افزایش قیمت سکه حباب نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش می‌یابد و در حال حاضر سکه به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است 
بذرافشان درباره دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار نیز اظهار داشت: بازار به تغییر انس جهانی و نوسانات بازار ارز واکنش نشان داد و باعث شد قیمت سکه و طلا افزایشی شود؛ اما شرایط تقاضا تغییر نکرده است هرچند در روزهای پایانی سال قرار داریم تغییر مسیری که بازار به سمت افزایش تقاضا برود اتفاق نیفتاده است و بازار روال عادی را طی می‌کند اما ممکن است در روزهای پایانی سال شرایط بازار تغییر کند.
وی درباره مسدودی حساب طلا فروشان نیز گفت: حساب ۸۰ درصد از افراد باز شد، ۲۰ درصد باقی مانده نیز باید مدارکی ببرند تا اقدامات انجام شود. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره آخرین وضعیت سامانه جامع تجارت عنوان کرد: برای سامانه جامع تجارت نیز نامه نگاری‌های متعددی با ارگان‌های مختلف داشتیم متاسفانه در بخش بنکداری بازار تهران برخی همکاران تمایلی به ادامه فعالیت‌ها تا مشخص شدن وضعیت سامانه تجارت ندارند. 
بذرافشان افزود: در صورتی که سامانه عملیاتی شود احتمال اینکه واحدهایی از ادامه فعالیت خودداری کنند و به سمت خروج از این صنعت بروند زیاد است باید دید مسئولین نسبت به این سامانه چه تدبیری خواهند داشت به اعتقاد ما باید نسبت به تعلیق این سامانه و برنامه‌ریزی برای ابطال آن اقدام شود.
وی در پیش بینی از بازار نیز گفت: اگر افزایش انس جهانی ادامه‌دار باشد و کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی عملیاتی نشود احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد. اگر عرضه سکه با قیمتی پایین‌تر از بازار باشد می‌تواند نقش مهمی در ثبات قیمت‌ها داشته باشد. الان زمانی که است که بانک مرکزی باید بازار ارز و عرضه سکه را کنترل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    بستگی به نظر دولت دارد که بخواهد گران کند یا ارزان منتظر تصمیم دولتیم