۰ نفر

تورم نقطه‌ به نقطه ماهانه در زنجان کاهش یافت

۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 829385
تورم نقطه‌ به نقطه ماهانه در زنجان کاهش یافت

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تورم استان در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه به ۴۱.۱ درصد رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج امینی اظهار کرد: تورم بهمن ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به  ۳۱.۲ درصد و نسبت به ماه قبل (دی ماه ۱۴۰۲) یا همان تورم ماهانه به  ۱.۸ درصد رسید و به‌صورت کلی تورم استان زنجان در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۲ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به بهمن ۱۴۰۱ به نقطه ۴۱.۱ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تورم ماهانه یک‌دهم درصد افزایش، تورم نقطه به نقطه ۳.۲ درصد کاهش و تورم سالانه ۱.۶ درصد کاهش داشته است. همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات به ۲۶.۹ درصد و گروه کالاهای غیرخوراکی و خدمات به ۳۳.۵ درصد رسیده است.

او بیان کرد: در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به دسته میوه و خشکبار با ۶.۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل بود. پس از آن به ترتیب دسته ماهی‌ها و صدف‌داران با ۱.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیشترین تغییرات را داشته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات، گروه حمل و نقل با ۳.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها با ۶.۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیشترین تغییرات را داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha