۰ نفر

امام جمعه اراک: نباید ارز صرف واردات تلفن همراه شود

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۱
کد خبر: 829303
امام جمعه اراک: نباید ارز صرف واردات تلفن همراه شود

 خطیب جمعه اراک گفت: ما ظرفیت‌های زیادی داریم ولی استفاده از این ظرفیت‌ها، همت می‌خواهد. درآمد ارزی ما محدود است ولی با همت بلند، این محدودیت‌ها جبران می‌شود مثلا ما نباید دلار خود را صرف واردات تلفن همراه کنیم بلکه باید خودمان تولید کننده تلفن همراه باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۸ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب کرامت و تقواست و باید این ماه پر برکت را قدر بدانیم. وجود انسان دارای دو بعد رابطه با خدا و خدمت به خلق خداست. ما باید معلم خیرات باشیم یعنی هر فردی به اندازه خودش کار خیر انجام دهد.

وی با بیان اینکه نیکی و نیکوکاری جزء صفات برجسته مؤمنان است، گفت: باید در حد وسع خودمان به یکدیگر کمک کنیم و در راه خدا، کار خیر انجام دهیم. نماز جمعه را باید قدر بدانیم چراکه میراث پیامبر(ص)، اهل بیت، امام و رهبری است. نماز جمعه، نماز عزت و وحدت ما و وظیفه الهی همه مسلمانان است.

وی با اشاره به روز درختکاری گفت: کلزا کاری و زیتون کاری بسیار می‌تواند به اقتصاد مردم و کشور و همچنین به تامین هوای سالم کمک کند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ما ظرفیت‌های زیادی داریم ولی استفاده از این ظرفیت‌ها، همت می‌خواهد. درآمد ارزی ما محدود است ولی با همت بلند، این محدودیت‌ها جبران می‌شود مثلا ما نباید دلار خود را صرف واردات تلفن همراه کنیم بلکه باید خودمان تولید کننده تلفن همراه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به انتخاب نمایندگان مجلس اضافه کرد: از منتخبان مردم در مجلس انتظار داریم جهت گره‌گشایی از کار مردم تلاش کنند.

دری نجف آبادی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف بنزین و انرژی افزود: صنایعی مثل آلومینیوم و پالایشگاه و پتروشیمی در اراک باید برای تامین برق مورد نیاز خود، نیروگاه بزنند.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین در روز گذشته گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول داد که ظرف یکی دو ماه آینده، بیمارستان ولیعصر اراک نیز افتتاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha