۰ نفر

رئیسی: در جنگ اراده ها پیروز شدیم

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبر: 829298
رئیسی: در جنگ اراده ها پیروز شدیم

رئیس جمهور با بیان اینکه متخصصان ایرانی اراده کرده اند تا رشد تولید در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد اشتغال، رشد تولید و ... در کشور اتفاق بیفتد اما در جنگ اراده ها پیروز شده ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح ‌بزرگ‌ترین کارخانه آهن اسفنجی ایران در خوزستان و بهره‌برداری میادین نفتی" سپهر و جفیر" اظهار داشت: امروز برای من روزی بسیار خوبی بود؛ حضور مشهد شهدای ایران اسلامی برایم بسیار ارزشمند بود. اینجا حماسه و افتخار آفرید.

وی با بیان اینکه امروز در خوزستان شاهد افتتاح پروژه های صنعتی و نفتی به دست با کفایت متخصصان ایرانی هستیم، افزود: جا دارد از تک تک عوامل این پروژه ها که در شب ها و روزهای گرم خوزستان تلاش کردند چنین پروژه هایی را افتتاح کردند نهایت قدردانی را دارم.

 رئیس جمهور با بیان اینکه معنای تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی در سال آن است که اراده قوی صورت گرفته که اشتغال افزایش یابد، گفت: در مجموعه فولادی خوزستان، اراده  کردید که اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد. ایجاد اشتغال، در جهت اجرای منویات رهبر انقلاب و علی‌رغم تبلیغات دشمن در حال انجام است

رئیسی با بیان اینکه متخصصان ایرانی اراده کرده‌اند تا رشد تولید در کشور اتفاق بیفتد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد اشتغال، رشد تولید و ... در کشور اتفاق بیفتد اما در جنگ اراده‌ها پیروز شده‌ایم و اراده مهندسان ایرانی بر دشمن پیروز شد و در عرصه فولادی و نفتی شاهد افتخارآفرینی متخصصان کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه ها در جهت اقتصاد مقاومتی است که خلاف میل دشمن است ولی شما اراده کردید که این کار انجام شود، گفت: این توانستن نشان آن است که شما می توانید گام هایی بلندتر بردارید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد رشد تولید در کشور هستیم، ادامه داد: زمزم 3 بدون کوچکترین دخالت خارجی ها انجام شده که بسیار به این موضوع افتخار میکنیم؛ متخصصان ایرانی "ما توانستیم" را به منصه ظهور گذاشتند.در مسیر نوشته بودید که «ما توانستیم»؛ شهدا به ما آموختند که ما می‌توانیم اما شما اعلام کردید که «ما توانستیم»؛ برای این توانستن به شما تبریک می‌گویم و از شما تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به بکارگیری 115 شرکت دانش بنیان و حدود 50 شرکت داخلی در راه اندازی پروژه فولاد زمزم 3 گفت:آنچه امروز در مجموعه فولاد رقم خورده کاری دانش بنیان است. به‌کارگیری 115 شرکت دانش بنیان و 50 شرکت داخلی کاری ارزشمند است تا این مجموعه کارآمد شود؛ ایرانی‌ها می توانند گام های بلندتری بردارند و از شرکت فولاد می‌خواهم حتما تولید را در این شرکت افزایش دهند و باید تلاش شود تا در خوزستان بیکاری نداشته باشیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری میادین نفتی" سپهر و جفیر" اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری بانک ها در حوزه نفت و معادن بهترین سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید نفت و گاز برای کشور خبر خوبی است اما باید تلاش شود تا نفت و گاز در مسیری قرار گیرد تا بتواند ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند، گفت: باید کاری کنیم که زنجیره تولید در تمام حوزه ها انجام شد.

رئیسی تلاش برای جمع‌آوری گازهای مشعل را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: توانسته‌ایم از هدررفت این ثروت ملی جلوگیری کنیم و دیگر سوخته نمی شود و در شبکه خانگی استفاده می‌شود.‌مجمع سران الجزایر از ایران بخاطر گازهای مشعل تشکر کرد.

وی از وزرای نفت، صنعت و شرکت های نفتی و صنعتی خواست در کنار توجه به وظایف خود، حتما توجه ویژه ای به امور مردم داشته باشند و نباید در کشور به ویژه در خوزستان بیکار داشته باشیم.

رئیسی مسئولیت های اجتماعی وزارتخانه های نفت و صنعت را یادآور شد و گفت: جوان خوزستانی باید احساس کند که از کارخانه فولاد منفعت می برد لذا هر آنچه در این حوزه ها انجام شده را برای مردم گزارش دهید و به درستی برای مردم تبیین کنید.

وی اضافه کرد: رهبری توقع شان و دستورشان به بند طلبه این است که از دانایی و توانایی های کشور برای رشد اقتصادی کشور استفاده شود.باید دانش و دانایی به توانایی ضمیمه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha