۰ نفر

رئیسی به تهران بازگشت

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۵
کد خبر: 828987
رئیسی به تهران بازگشت

رییس جمهور دقایقی قبل پس از بازدید میدانی از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان، چابهار را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر امروز چهارشنبه از فرودگاه کنارک به منظور بازدید میدانی از مناطق سیلزده شهرستان دشتیاری سیستان و بلوچستان وارد این استان شده بود پس از بازدید و گفت‌وگو با اهالی سیلزده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار این منطقه را به مقصد تهران ترک کرد.

وی در جریان بازدید از مناطق سیل زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان اظهارکرد: اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم، خانه‌های جنوب استان بانگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

رییس جمهور ادامه داد: خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندیده است اما بهسازی جاده‌ها بسیار اهمیت دارد؛ از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان و تیم مدیریتی استان که به صورت شبانه روزی در این منطقه تلاش می‌کنند، تقدیر می‌کنم.

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مساله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم، این نگاه معظم له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد با اینکه خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم، علاوه بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده حضور پیدا کند.

رئیس جمهور افزود: در الجزایر به بنده اطلاع دادند که کارهای اولیه برای امدادرسانی در آن منطقه انجام شده تا نگرانی رفع شود اما چند روزی که گذشت احساس کردم خودم باید در این منطقه حضور داشته باشم که برای کارهای آتی برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای آینده نیاز به همکاری همه دارد، ادامه داد: کار کشاورزی در این منطقه بسیار مهم است، وزیر جهادکشاورزی که در این سفر همراه ما است، به این منطقه تعلق و به مسائل کشاورزی آشنایی دارد، باید پیگیری کند که از این آب رحمت الهی بتوان در جهت رشد کشاورزی منطقه استفاده کرد.

رئیس جمهور افزود: امیدواریم نعمت بارش نزولات آسمانی در این منطقه و تمام نقاط کشور بیشتر شود و ما بتوانیم از آن به درستی بهره برده و با همین سیل بندهایی که وجود دارد و فراهم کردن امکانات زیرساختی مناسب آب بارانی که گاهی جاری می شود را برای کشاورزی و نیاز مردم منطقه استفاده کنیم.

 باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه دهم اسفندماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات رسانی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد آبگیری و سرریز شد همچنین تعداد ۲۵۲ روستا به دلیل آسیب‌های وارد شده در خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و تأسیسات تأمین و پمپاژ آب با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

اکنون روند امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان با قوت در حال پیگیری است ضعف و سستی در مسیر امدادرسانی مشاهده نمی شود و با مدیریت درست تاکنون اقدام‌های شایسته ای برای حادثه دیدگان ارائه شده است، از ابتدای شروع بارندگی های سیل آسا در جنوب استان وزرای کشور، نیرو، جهادکشاورزی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی این منطقه شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha