۰ نفر

نحوه ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان اعلام شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 828904
نحوه ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان اعلام شد

با توجه به ارسال پیامک‌هایی از سوی سامانه املاک و اسکان جزئیات جدیدی در این باره اعلام شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که سامانه املاک و اسکان از فرودین سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن و شناسایی خانه‌های خالی دارد و طبق قانون باید تمامی سرپرستان خانوارها در سامانه املاک ثبت نام کنند.

به گزارش سایت طلا، این در حالی است که تا به امروز همچنان بسیاری از هم وطنان در این سامانه ثبت نام نکرده اند در صورتی که طبق قانون باید تمامی قراردادهای مسکن و دریافت خدمات اداری و بانکی از طریق اتصال به سامانه املاک و اسکان باشد به طوری که اگر فردی در این سامانه ثبت نام نکرده باشد نمی تواند خدماتی دریافت کرد.
بر اساس این گزارش در همین رابطه پیش از این ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق قانون باید تمامی افراد از جمله مالکان و مستأجران در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام خانه های آنها به عنوان خالی محسوب شده و از آنها مالیات دریافت می شود.

گفتنی است با توجه به آنکه بسیاری از ثبت نام کنندگان و مراجعه کنندگان همچنان برای ثبت نام با مشکل و یا سوال مواجه هستند حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: با توجه به ارسال پیامک برای برخی شهروندان استان تهران مبنی بر ثبت اطلاعات مالکیتی املاک و مستغلات خود و محل اسکان خانواده در سامانه املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir لازم است شهروندان تهرانی در صورت بروز هرگونه ابهام به اداره بازرسی مستقر در ساختمان شماره ۲ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران واقع در خیابان نجات الهی شمالی مراجعه کنند.

او گفت: برای ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس نیز باید تمامی افراد در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: در طول ایام هفته نیز اداره بازرسی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ با شماره تماس ۸۸۹۲۳۹۰۱ تا ۴ داخلی ۱۳۴۱ پاسخگوی همشهریان است‌.

بر اساس این گزارش باید تمامی متقاضیان در این سامانه ثبت نام کنند تا از پرداخت مالیات معاف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha