۰ نفر

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 828689
ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست

برای اولین‌بار در بیش از ۹ ماه گذشته، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست. جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون حالا با مجموع دارایی ۲۰۰.۳ میلیارد دلار در جایگاهی بالاتر از مدیرعامل تسلا با دارایی ۱۹۷.۷ میلیارد دلاری قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دیجیاتو نوشت: براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، پس از افت ۷.۲ درصدی ارزش سهام تسلا در معاملات روز دوشنبه، ثروت ایلان ماسک نیز کاهش یافت تا جف بزوس بتواند عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کند.

 این نخستین‌بار است که جف بزوس ۶۰ ساله از سال ۲۰۲۱ تخت پادشاهی را در میان ثروتمندان جهان به‌دست می‌آورد. شکاف میان دارایی‌های ماسک و بزوس که در یک دوره به ۱۴۲ میلیارد دلار می‌رسید، با روندهای متفاوت سهام آمازون و تسلا دائماً کمتر شده است.

ارزش سهام آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان از اواخر سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده است. از آن سو اما ارزش سهام تسلا از نقطه اوج خود در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد افت داشته است.

سهام تسلا روز گذشته افت پیدا کرد، چرا که داده‌های اولیه نشان می‌داد فروش کارخانه شانگهای این شرکت به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال اخیر رسیده است. در آن طرف، آمازون درحال نزدیک‌شدن به بهترین رشد فروش آنلاین خود از دوره ابتدایی همه‌گیری کروناست.

بخش عمده دارایی جف بزوس به سهم ۹ درصدی او در شرکت آمازون مربوط می‌شود. او بزرگ‌ترین سهام‌دار این غول تجارت الکترونیک است، و همچنان پس از فروش حدود ۵۰ میلیون سهم به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار در هفته‌های گذشته، این جایگاه را در اختیار دارد.

بنیان‌گذار آمازون نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ با پشت‌سرگذاشتن «بیل گیتس»، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت توانست به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شود. بااین‌حال، رشد خیره‌کننده تسلا در سال ۲۰۲۱ باعث شد ایلان ماسک بر این تخت پادشاهی تکیه بزند.

در جایگاه سوم فهرست میلیاردرهای بلومبرگ نام «برنار آرنو» با ۱۹۷ میلیارد دلار، در جایگاه چهارم «مارک زاکربرگ» با ۱۷۹ میلیارد و در جایگاه پنجم بیل گیتس با ۱۵۰ میلیارد دلار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha