۰ نفر

قیمت انواع تورهای گردشگری خارجی؛

هزینه ۳ شب سفر به ازمیر ترکیه / تور ازمیر ترکیه چند؟ + جدول

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 828633
هزینه ۳ شب سفر به ازمیر ترکیه / تور ازمیر ترکیه چند؟ + جدول

قیمت تور گردشگری ازمیر ترکیه برای سفر در ایام نوروز ۱۴۰۳ را در این گزارش بخوانید.

اقتصاد آنلاین- معصومه حیدریان؛ ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه، از نظر فرهنگی و تاریخی، بسیار جذاب و دیدنی است. یکی از شهرهای بندری مهم در اطراف دریای اژه است و با آب‌های لاجوردی خلیج ازمیر، مزین شده است.

ازمیر، از زمان‌های دور، دارای اهمیت زیادی در منطقه بوده و از نظر تجاری، اهمیت زیادی برای منطقه داشته است.

آثار تاریخی و فرهنگی غنی این شهر ترکیه، نشانی از تنوع فرهنگی آن است. در طول قرن‌های متمادی، اقوام زیادی در این شهر زندگی کرده‌اند و ازمیر، تحت سلطه‌ فرمانروایان متعددی بوده است.

البته این روزها ازمیر به‌اندازه‌ سابق، چندفرهنگی نیست، ولی هنوز هم در آن اقوام مختلفی در کنار هم زندگی می‌کنند. تنوع فرهنگی در ازمیر را به وضوح می‌توانید در آشپزی خاص و منحصربه‌فرد این منطقه ببینید.

برای سفر در ایام نوروز به ازمیر باید بدانید که فصل بهار در ازمیر از اواسط مارس تا مه ادامه دارد. هوا بسیار ملایم است، ولی در ماه مارس، ناپایدار است. به مرور آفتابی‌تر می‌شود و بارندگی کمتر می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به ازمیر، گشت و گذار در شهر، بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی و بناهای یادبود و سر زدن به سایت‌های باستانی اطراف، فصل‌های پاییز و بهار است مثلا در ماه‌های آوریل و مه و از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر. در واقع، تابستان هوا گرم است به‌خصوص در ماه‌های ژوئیه و اوت و شاید نتوانید با آسایش کامل، به گشت‌وگذار بپردازید و از سفر لذت ببرید.

جاهای دیدنی ازمیر

آگورای ازمیر

هر فهرستی که از جاذبه‌های گردشگری ازمیر ببینید، آگورای ازمیر در صد فهرست‌ها قرار دارد. این بنای باستانی در مرکز شهر قرار دارد با منطقه‌ مسکونی مرتفعی احاطه شده است و اطراف آن بازارهای شلوغ خیابانی و بناهای تجاری بلندی دارد. آگورای ازمیر بخشی از زندگی روزمره‌ مردم شده است و هر روز از کنار آن عبور می‌کنند. در داخل محوطه‌ آگورا، بقایای یک بازار رومی یونانی وجود دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها، شما را به سفری به دل تاریخ می‌برد و زمانی یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌ها در جاده‌ ابریشم بود.

افسوس (Ephesus)

شهر رومی باستانی افسوس، زمانی یکی از مهم‌ترین و مشهورترین نقاط جاده‌ی ابریشم است و اکنون به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های ازمیر تبدیل شده است. این اثر تاریخی دیدنی، سالانه ۲ میلیون بازدیدکننده دارد. در زمان‌های دور، مردم از سراسر دنیا به این منطقه‌ی بندری سفر می‌کردند تا محصولاتی مثل ادویه‌های خاص و میوه بخرند. سازندگان ماهر لباس و منسوجات، محصولات خود را عرضه می‌کردند. این شهر، به خاطر حضور تجار از سراسر دنیا، شهری چند فرهنگی بوده است.

آکروپلیس پرگامون (Pergamon Acropolis)

آکروپلیس پرگامون در تپه‌ای مشرف به شهر مدرن برگاما قرار دارد. این شهر باستانی یونانی، مقر قدرت در قرن دوم پیش از میلاد بود. ابعاد تالار و محراب اصلی بنا، بسیار شگفت‌آور است. این مکان، بنایی بسیار بزرگ و باشکوه با ستون‌های سربه‌فلک کشیده است. در این محوطه، یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای باستانی قرار دارد.

بازارچه‌ کمارالتی

در بازار مرکزی ازمیر، بازار کمارالتی، فروشندگان با خنده و فریاد، سعی می‌کنند توجه مشتریان و رهگذران را به محصولات خود جلب کنند. فروشندگان این بازار، دوست دارند با مردم گرم بگیرند و آن‌ها را برای خرید محصولات خود تشویق کنند. در این بازارچه، محصولات بسیار زیادی وجود دارد از انواع مواد غذایی گرفته تا پوشاک و صنایع دستی.

دهکده شیرینجه

در کوچه پس‌کوچه‌های باریک روستای شیرینجه، خانه‌های قدیمی زیبایی وجود دارد که معماری خاص و دیدنی آن‌ها، مورد توجه عکاسان و گردشگران قرار می‌گیرد. در مرکز این دهکده یا شهر کوچک، فروشنده‌های محصولات بومی و هنرمندان محلی، با روی خوش از مسافران استقبال می‌کنند و در مغازه‌های شیک و جذاب، محصولات خود را می‌فروشند.

برج ساعت

زیبایی ازمیر بدون سمبل‌های نمادین و آثار تاریخی آن، کامل نمی‌شود. برج ساعت ازمیر یکی از این آثار نمادین است که تصویر آن را می‌توانید همه‌جا از بروشورهای تبلیغاتی گرفته تا سوغاتی‌های ازمیر ببینید. این برج با حوض و آب‌نمای زیبایی احاطه شده است که همین آب‌نما باعث شده فضای اطراف برج، زیباتر و جذاب‌تر شود. در اطراف برج، چند اثر تاریخی دیگر از جمله یک مسجد قدیمی هم وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

اما هزینه سفر به ازمیر چقدر می‌شود؟

بررسی هزینه‌های تور گردشگری ازمیر به شرح زیر است؛

هزینه 3 شب اقامت در هتل Melike Otel در اتاق دو تخته ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت اقامت در اتاق یک تخته 32 میلیون و 480 هزار تومان است.

اقامت در هتل Surtel برای سه شب در اتاق دو تخته 28 میلیون و 990 هزار تومان هزینه دارد. این قیمت برای اتاق یک تخته 33 میلیون و 440 هزار تومان اعلام شده است.

هزینه اقامت در دیگر هتل‌ها با جزییات دقیق را در جدول زیر بخوانید؛

*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های ذکر شده ندارد*

تور ازمیر و کوش آداسی با آتا ویژه نوروز
هتل مدت اقامت درجه هتل هزینه اتاق دو تخته هزینه اتاق یک تخته کودک با تخت کودک بدون تخت
 Alican ۲ 3 شب 2 ستاره ۲۸,۹۹۰,۰۰۰ ۳۳,۴۴۰,۰۰۰ ۲۴,۲۲۰,۰۰۰ ۲۱,۹۶۰,۰۰۰
Signature Blue Resort 3 شب 4 ستاره ۳۲,۵۰۰,۰۰۰ ۳۸,۸۴۰,۰۰۰ ۲۵,۴۴۰,۰۰۰ ۲۱,۹۶۰,۰۰۰
Otium Sealight Beach Resort 3 شب 5 ستاره ۳۶,۴۰۰,۰۰۰ ۴۶,۳۸۰,۰۰۰ ۲۵,۹۹۰,۰۰۰ ۲۱,۹۶۰,۰۰۰
Pinebay Holiday Resort 3 شب 5 ستاره ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۴۸,۵۴۰,۰۰۰ ۲۶,۱۲۰,۰۰۰ ۲۱,۹۶۰,۰۰۰
Melike Otel 3 شب 2 ستاره ۲۷,۸۰۰,۰۰۰ ۳۲,۴۸۰,۰۰۰ ۲۴,۱۰۰,۰۰۰ ۲۱,۹۶۰,۰۰۰
Surtel 3 شب 3 ستاره ۲۸,۹۹۰,۰۰۰ ۳۳,۴۴۰,۰۰۰ ۲۴,۲۲۰,۰۰۰ ۲۱,۹۶۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha