۰ نفر

خبر مهم برای کارگران / جلسات کمیته مزد آغاز می‌شود

۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 828397
خبر مهم برای کارگران / جلسات کمیته مزد آغاز می‌شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری نشست امروز کمیته مزد خبر داد و پیش‌بینی کرد این جلسه با هدف جمع بندی جلسات گذشته کمیته مزد و بررسی رقم سبد معیشت کارگران باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محسن باقری درباره جلسه امروز کمیته مزد شورای عالی کار اظهار کرد: این جلسه کمیته مزد ادامه جلسات قبل کمیته مزد شورای عالی کار است؛ چون همه ساله شش جلسه کمیته مزد تشکیل می‌شد و در جلسه آخر به جمع‌بندی می‌رسیدیم و وارد مبحث دستمزد می‌شدیم.

وی ادامه داد: تاکنون سه جلسه درباره مزد منطقه‌ای صحبت شده و به نظر می‌رسد دو جلسه دیگر برگزار و نظرات کارشناسی گرفته شود و در نهایت در جلسه آخر به جمع‌بندی برسیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره احتمال بررسی رقم سبد معیشت کارگران در نشست امروز کمیته مزد گفت: با توجه به آنکه بحث مزد منطقه‌ای منتفی شده است پیش‌بینی می‌شود فارغ از بحث جمع‌بندی، در مورد رقم سبد معیشت کارگران و ورود به این مبحث مطالبی مطرح و تصمیماتی گرفته شود زیرا کمیته مزد ماموریت دیگری ندارد.

باقری همچنین از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز سه شنبه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به فرصت باقی مانده تا پایان سال مذاکرات مزدی هرچه سریع‌تر از سرگرفته شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این کمیته مزد شورای عالی کار طی چند جلسه بررسی پیشنهاد مزد منطقه‌ای را در دستور کار قرار داده بود که در روزهای اخیر با اعلام سخنگوی اقتصادی دولت این موضوع در جریان تعیین مزد ۱۴۰۳ منتفی شد. در حال حاضر نمایندگان کارگری از شورای عالی کار انتظار دارند با توجه به روزهای باقیمانده تا پایان سال جلسات دستمزد با  محوریت تعیین سبد معیشت واقعی و مزد ۱۴۰۳ برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha