۰ نفر

حامیان آمریکایی فلسطین بیشتر شدند

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 828267
حامیان آمریکایی فلسطین بیشتر شدند

نتایج نظرسنجی روزنامه وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا از عملکرد جو بایدن در جنگ غزه ناراضی بوده و باور دارند رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، زیاده‌روی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در نتیجه نظرسنجی وال‌استریت ژورنال آمده است: «حدود ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان باور دارند اسرائیل در حملاتش به غزه زیاده‌روی کرده است. ۱۹ درصد باور دارند که اسرائیل باید اقدامات بیشتری انجام دهد و ۲۴ درصد می‌گویند پاسخ اسرائیل به حماس به‌اندازه و متناسب بود.»

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در هفتم اکتبر سال گذشته عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد؛ رژیم صهیونیستی از آن زمان تا امروز حملات گسترده زمینی و هوایی را علیه مردم غزه ترتیب داده و بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

این نظرسنجی وال‌استریت ژورنال از ۲۱ تا ۲۸ فوریه برگزار شد و نشان داد که مردم آمریکا رفته‌رفته بیشتر با فلسطینیان غزه هم‌دلی می‌کنند؛ غیرنظامیانی که در نتیجه حملات صهیونیست‌ها خانه‌های خود را از دست داده و آواره شده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها با سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در قبال جنگ غزه مخالف هستند، آماری که در ماه دسامبر ۳۱ درصد بود. این امر می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به ضرر بایدن تمام شود.

در این نظرسنجی تازه، ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند دولت آمریکا تلاش ناچیزی برای حمایت از فلسطینیان می‌کند؛ درحالی‌که این آمار در نظرسنجی دسامبر این روزنامه ۲۶ درصد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha