۰ نفر

افزایش ۳۹ درصدی بارش‌ها در این استان

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 828221
افزایش ۳۹ درصدی بارش‌ها در این استان

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ۳۹ درصدی بارش‌ها در این استان در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید کوهی گفت: برغم اینکه استان اردبیل یکی از کم‌بارش ترین و گرم‌ترین پاییزهای خود را طی ۵۰ سال گذشته سپری کرده بود، با آغاز فصل زمستان و ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش استان جبران شد و متوسط بارش استان از ۳۱ درصد کاهش در انتهای فصل پاییز، به چهار درصد کاهش در هفتم اسفند ۱۴۰۲ رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: بر این اساس متوسط بارش استان در فصل زمستان و تا هفتم اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۷۷ میلیمتر بوده است که نسبت به مدت مشابه طی سال‌های گذشته (نرمال) افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

به گفته او، در این مدت بیشترین بارش تجمعی به میزان ۱۱۴ میلی‌متر در شهرستان خلخال و کمترین نیز با ۳۹ میلی متر در اصلاندوز دریافت شد. ضمن اینکه میزان بارش شهرستان اردبیل در این مدت ۶۴ میلی‌متر بوده است.

کوهی افزود: بررسی بارش استان از آغاز فصل آبی (۱ مهر) تا هفتم اسفند ۱۴۰۲ حاکی از کاهش چهار درصدی بارش‌های استان بوده است.

او تصریح کرد: طی این مدت به غیر از شهرستان‌های انگوت، سرعین، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و خلخال که تا ۱۰ درصد افزایش بارش داشته اند، در بقیه شهرستان‌های استان با کاهش بارش مواجه بوده‌ایم که شدت این کاهش بارش در مناطق مرکزی استان شدیدتر بوده و در نیر به ۳۰ و نمین ۲۶ درصد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در سایر مناطق استان میزان کاهش بارش کمتر از ۱۵ درصد بوده است، گفت: در این مدت در شهرستان اردبیل ۱۴ درصد کاهش بارش ثبت شده است.

کوهی همچنین گفت: از لحاظ دمایی نیز متوسط دمای استان از اول مهر تا هفتم اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۷/۶ درجه سلسیوس بوده است، که نسبت به مدت مشابه در دوره بلندمدت یا نرمال افزایش سه درجه‌ای را نشان می‌دهد.

او افزود: در طی مدت فوق بیشترین افزایش دمایی در شهرستان سرعین با ۳.۷ درجه و کمترین افزایش نیز با ۲.۲ درجه در پارس‌آباد بوده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ، متوسط دمای شهرستان اردبیل نیز طی مدت فوق ۵.۷ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به بلندمدت سه درجه سلسیوس افزایش داشته است.

کوهی افزود: طی فصل زمستان تا هفتم اسفند نیز متوسط دمای استان سه درجه سلسیوس می باشد که افزایش ۲.۷ درجه‌ای را نسبت به بلندمدت نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha