۱ نفر

خرید ارز مسافرتی برای سفر به ترکیه

۱۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 828168
خرید ارز مسافرتی برای سفر به ترکیه

ارز مسافرتی به عنوان راهکاری برای تامین ارز مورد نیاز مسافرین به خارج از کشور، تا حد زیادی به آنها کمک می کند ارز مورد نیازشان را تا سقف مشخصی، به نرخ دولتی تهیه کنند. در همین راستا و بنا بر اعلام «مصطفی قمری وفا» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، از این پس مسافرانی که قصد سفر هوایی به خارج از کشور را دارند، می توانند بجای ۵۰۰ یورو، تا سقف ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی خریداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این قانون که از دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲، برای مسافران نوروزی به کشورهایی مانند ترکیه اجرا می گردد، شرایط سفر و تامین هزینه های آنها را تا حد زیادی آسان تر می کند. برای این منظور، مسافران می توانند با در اختیار داشتن مدارک زیر، به یکی از شعب بانک های ملی، ملت یا سامان مراجعه و اقدام به خرید ارز مسافرتی خود کنند؛ این مدارک، عبارتند از:

  • اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی
  • شماره معتبر تلفن همراه
  • حساب بانکی معتبر
  • اصل و تصویر گذرنامه معتبر (با اعتبار حداقل ۶ ماه)
  • اصل ویزا به کشور مقصد (اگر نیاز باشد)
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ارز مسافرتی در بانک یا به صورت آنلاین از درگاه های معتبر
  • بلیط مسافرت هوایی با مهر آژانس مسافرتی
  • رسید عوارض خروج از کشور

شرایط و نحوه دریافت ارز مسافرتی

در حالت کلی، ارز مسافرتی فقط سالی یک بار و به ازای هر مسافر بالای ۱۲ سال که تابعیت ایران را دارد، پرداخت می شود؛ همچنین، اگر به ارز بیشتری نیاز دارید، می توانید مابقی آن را از بازار آزاد و صرافی های معتبر خریداری کنید. از سوی دیگر، با توجه به اینکه شما می توانید معادل ۱۰۰۰ یورو را به سایر ارزهای رایج خارجی دریافت کنید (مثلا لیر یا دلار)، دیگر نیازی به تبدیل آن نخواهید داشت؛ برای همین، بطور مثال شما در سفر به ترکیه که می بایست نهایتا ۵ هزار دلار همراه خود داشته باشید، بخشی از آن از طریق ارز مسافرتی، تامین می شود.

برای دریافت ارز مسافرتی، شما می توانید همراه با مدارک ذکر شده، به شعب یکی از بانک های طرف قرارداد بروید تا پس از تکمیل فرم درخواست و پرداخت معادل ریالی ارز موردنظرتان، ارز مسافرتی خود را فقط در درگاه خروجی فرودگاه ها یا خودپردازهای ارزی در فرودگاه ها بگیرید؛ تمامی این مراحل، به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن «بله» نیز قابل انجام می باشند.

خرید ارز مسافرتی برای سفر به ترکیه

مزایای دریافت ارز مسافرتی

یکی از مهمترین مزایای دریافت ارز مسافرتی بویژه در سفرهای نوروزی به کشور محبوبی چون ترکیه و شهر تاریخی استانبول، این است که شما برای کاهش هزینه های سفر خود، می توانید اقدام به اجاره ماشین در استانبول کنید. برای این منظور، شما می توانید با ارز مسافرتی خود مابقی مبلغ اجاره خودرو را هنگام دریافت از دفتر شرکت مربوطه، بپردازید؛ همچنین، پرداخت هزینه های عوارض بزرگراه ها، پارکینگ، جریمه ها و غیره را نیز که باید نقدی پرداخت شوند، با ارز مسافرتی تسویه شوند.

از دلایلی که به عنوان مزایای اجاره خودرو می توان اشاره کرد، هزینه بالای کرایه تاکسی (بویژه در تردد به چندین مکان در یک روز)، ناآشنایی به مسیرها و ایستگاه های اتوبوس و مترو، محدودیت زمانی در ارائه خدمات وسایل نقلیه عمومی و چندین مورد دیگر می باشند؛ از این رو، شما با همان هزینه ای که برای تاکسی از فرودگاه صبیحا به میدان تقسیم می پردازید، می توانید یک خودرو را برای یک روز کامل اجاره کرده و به چندین مکان مختلف در هر ساعتی از شبانه روز بروید.

مزایای دریافت ارز مسافرتی برای اجاره سوئیت در ترکیه

وقتی شما تصمیم به سفر به خارج از کشور می گیرید، انتخاب یک مکان اقامتی باکیفیت که با قیمت مناسبی، آسایش و امکانات موردنیاز شما را ارائه دهد، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، معمولا به مسافرانی که همراه با اعضای خانواده یا دوستان، قصد سفر چندین روزه و نسبتا بلند مدتی را به کشوری مانند ترکیه دارند، توصیه می شود بطور مثال، اقدام به اجاره سوئیت استانبول کنند. اجاره چنین سوئیت هایی، حتما باید پیش از سفر انجام شود و پس از دریافت ارز مسافرتی می توانید علاوه بر تامین و جایگزین کردن بخشی از این هزینه ها، سایر هزینه های خود در رابطه با اقامتگاهتان را نیز به راحتی پرداخت کنید.

اجاره سوئیت یا خانه های مبله، ویژگی های زیادی در مقایسه با رزرو اتاق در هتل دارد که عمده ترین دلایلی آن، عبارتند از:

  • امنیت بالا به دلیل نظارت دقیق سازمان های ذی ربط دولتی
  • مقرون به صرفه بودن به لحاظ هزینه در سفرهای نسبتا بلند مدت و همراه با اعضای خانواده یا دوستان
  • در اختیار داشتن حریم خصوصی و فضای اختصاصی بیشتر
  • داشتن تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز مانند ماشین لباسشویی، ظروف آشپزخانه، گاز، فر، سشوار، اتو و غیره
  • امکان آشپزی در خانه با توجه به هزینه صرف غذا در رستوران هتل یا سایر انواع اغذیه فروشی ها در شهر (خرید مواد غذایی اولیه و آشپزی در خانه، بسیار مقرون به صرفه تر می باشد)
  • استفاده اختصاصی از استخر و حیاط
  • پراکندگی چنین خانه هایی در نقاط مختلف شهر و تعدد گزینه ها برای انتخاب
  • دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی و سایر نقاط و مراکز مهم در شهر با اجاره خانه در مرکز شهر
  • در اختیار داشتن اتاق نشیمن برای دورهمی های خانوادگی یا دوستانه و اتاق های مجزا برای خواب
  • رسیدگی و نظافت مرتب خانه توسط کادر مجرب در ساعات و روزهای مشخصی از هفته
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت امکاناتی مانند بالشت و پتوی اضافی

بهترین روش خرید بلیط هواپیما در سفرهای خارجی

بطور معمولا، وقتی شما می خواهید با هواپیما به شهر یا کشور دیگر سفر کنید، بلیط خود را از آژانس های مسافرتی یا برخی وب سایت ها خریداری می کنید. نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، تفاوت قیمت ایرلاین ها، آژانس ها یا وب سایت های مختلف مثلا برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول، است. درچنین شرایطی، شما خرید بلیط هواپیمای خود را از کدام یک انجام می دهید و دلیل تصمیم شما چیست؟

توصیه ما به شما، مراجعه به وب سایت هایی است که علاوه بر ارائه چندین گزینه برای انتخاب بلیط هواپیما، دارای گزینه هایی برای مقایسه قیمت ها و مشاهده ویژگی های هر ایرلاین و پرواز می باشند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد به راحتی و با اطمینان بیشتر پرواز موردنظرتان را انتخاب کرده و با قیمت مناسب نیز تهیه کنید.

خرید ارز مسافرتی برای سفر به ترکیه

کاربردی ترین وب سایت مسافرتی توصیه شده

همانگونه که می دانید، تجربه هر فرد در سفر متفاوت بوده و وقتی بتوانید خدمات موردنیازتان را از یک آژانس گردشگری یا وب سایت مسافرتی با کیفیت و قیمتی مناسب دریافت کنید، حتما آن را به سایرین معرفی می کنید. درهمین رابطه، وب سایتwww.GoToSafar.com  به دلیل تعدد و کیفیت خدمات مسافرتی خود به صورت آنلاین، مورد توجه مسافرین زیادی قرار گرفته و بسیار پیشنهاد می شود.

از اصلی ترین دلایل این محبوبیت، ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاوره رایگان به مسافرین، ارائه گزینه های متعدد برای انتخاب و مقایسه، معرفی راهکارهای جایگزین متناسب با شرایط هر مسافر و پایبندی به تعهدات و خدمات خود می باشد؛ علاوه بر امکان خرید انواع بلیط پروازهای داخلی و خارجی، می توانید برای اجاره خودرو در ترکیه، رزرو هتل در تمامی کشورها، اجاره خانه مبله در ترکیه، دریافت بیمه مسافرتی و ...، به این وب سایت مراجعه کنید.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 1
    ای کاش چنین مساعدت‌هایی برای سفرهای داخلی انجام میشد. که باعث رونق اقتصادی، گردش مالی و آبادانی شهرهای خودمان بشود!
  • علیزاده IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    کاش به دانشجویان آزاد تحصیل که از جیب شخصی شان هزینه وتحصیل میکنن با هزاران مشکل نیز ارز دولتی میدادند در این مملکت همچی را آدرس اشتباه میدهند دانشجویان آزاد تحصیل بدون هزینه دولت به مملکت بر میگردند وخدمت ارایه میدهند حتی دوباره آزمون میزارند که نمیزارن بر گردن آنوقت دانشجویان بورس دولتی وبعضا رانتی با هزینه دولت بر نمیگردند وارز دولتی میگیرند ومعاف از عوارض خروج وآنوقت همچی را وارونه جلوه میدهند دقت کنید وای صاحبان اصحاب رسانه آزاد تحقیق کنید وانعکاس دهین خدا را خوش نمیاد اگر خدا را باور دارید