۰ نفر

بیشترین تقلب مواد غذایی مربوط به چیست؟

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبر: 828016
بیشترین تقلب مواد غذایی مربوط به چیست؟

معاون اداره کل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به پیچیدگی‌های تقلب در حوزه غذا، گفت: تقلب بیشتر در مواد غذایی گران قیمت و کمیاب مشاهده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هاله سمیعی اظهار کرد: نظارت کافی و صحیح به پروسه از مزرعه تا سفره یا به تعبیر عده‌ای از مزرعه تا قاشق می‌تواند از گسترش تقلب‌های غذایی بکاهد و این موضوعی است که وظیفه سازمان غذا و دارو و اداره کل فراورده‌های غذایی را مهم و استراتژیک جلوه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تقلب و سواستفاده همواره در حوزه غذا وجود دارد، افزود: سودجویان با تغییر در ماهیت شکلی یا محتوایی فرآورده‌های ارزان قیمت، آنها را با قیمت بالا به مصرف کننده می‌فروشند.

سمیعی با بیان اینکه احتمال تقلب برای یک ماده غذایی گران‌قیمت یا یک ماده غذایی کمیاب و دور از دسترس بیشتر مطرح است، ادامه داد: برخی افراد ادعاهایی برای محصول خود مطرح می‌کنند در حالی که ممکن است ادعاها واقعی نباشد، لذا برای آنکه ادعاها را به نتیجه قابل پذیرش در ذهن مردم برسانند، از موادی که اطلاعات آن در برچسب بسته بندی دیده نمی‌شود، استفاده می‌کنند و همین موارد موجب عوارض برای مصرف کنندگان این محصولات می‌شود.

به گفته وی، اگر چه کم فروشی در حوزه تولید غذا در سطح‌های مختلف آن محدود به یک کشور یا شرایط اقتصادی و اجتماعی و محدود به برهه زمانی خاصی هم نیست؛ اما باید در مورد تقلبات غذایی به موقع وارد عمل شویم و اجازه ندهیم این معضل به روند عادی و فراگیر بدل شود، بنابراین هر چه در معیارهایمان جدی باشیم و تشویق و تنبیه‌ها منطبق با ضوابط و قانون باشد تقلب قطعاً کم و کمتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha