۰ نفر

آبشار ارتکند کجاست؟

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 827981
آبشار ارتکند کجاست؟

آبشار ارتکند یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکری است که در نزدیکی شهر مشهد واقع شده است و از زیباترین مناظر طبیعی این منطقه محسوب می‌شود. این جاذبه‌ی دیدنی در منطقه کلات نادری قرار دارد و با آبشارها و تنوع زیستی چشمگیر، هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از صد آنلاین ، آبشار ارتکند یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکری است که در نزدیکی شهر مشهد واقع شده است و از زیباترین مناظر طبیعی این منطقه محسوب می‌شود. این جاذبه‌ی دیدنی در منطقه کلات نادری قرار دارد و با آبشارها و تنوع زیستی چشمگیر، هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
آبشار ارتکند با ارتفاع و شیب مناسب خود، نه‌تن‌ها یک جاذبه طبیعی، بلکه یک مکان مناسب برای تماشا و استراحت است. این آبشار با صدای آب جاری و دلنشین، محیطی آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و به آن‌ها فرصتی برای فرار از دغدغه‌های روزمره و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت می‌دهد.

آبشار ارتکند، ییلاق بهشتی مشهد، کجاست؟


آبشار ارتکند، یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر در کلات نادری مشهد، از چندین بخش تشکیل شده است که هر کدام دارای جذابیت ویژه‌ای هستند. این آبشار خود از دو آبشار دیگر تشکیل شده است؛ در ابتدا به آبشار اول می‌پردازیم که در داخل یک غار قرار دارد که باعث جذابیت گردشگری آن می‌شود. اما زیبایی این آبشار تنها به همین‌جا محدود نمی‌شود، زیرا آبشار ارتکند در مجاورت یک صخره جای گرفته که به آن زیبایی و جذابیت بیشتری بخشیده است. پس از گذشتن از آبشار اول، به آبشار دوم می‌رسیم که ارتفاع بیشتری نسبت به آبشار اول دارد و در انتهای یک دره قرار گرفته است. در نزدیکی آن، یک راه رول‌کوبی وجود دارد که امکان صعود به بالای آبشار را فراهم می‌کند؛ اما باید توجه داشت که این آبشار مسیر دشواری دارد و تنها افراد با توانایی جسمی بالا می‌توانند از آن دیدن کنند.
منطقه کلات نادری، در فاصله‌ای حدود ۱۶۰ کیلومتری از مشهد واقع شده و به‌عنوان یکی از شهرهای مرزی ایران محسوب می‌شود که با کشور ترکمنستان همسایه است. این منطقه به دلیل مسیر زیبا و طبیعت بی‌نظیر و غذاهای محلی خوشمزه‌ای که دارد در بین گردشگران محبوب است.
از جمله غذاهای محلی کلات نادری می‌توان به آش کوریا اشاره کرد که از ترکیب سبزی کوهی کوریا، بلغور و گوشت گوسفندی تهیه می‌شود. همچنین آش اوماج با عدس، خمیری به نام اوماج و سبزیجات در فصول سرد طبخ می‌شود و آش جوش‌پره یا سمبوسه که با کشک خورده می‌شود از دیگر غذاهای خوشمزه این منطقه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha